LYSERE TIDER

Categories Hverdag

Har du tenkt tilbake på de mørke morningene vi hadde foran oss, da vi myste opp øynene og heller ville gå i dvale fordi det var så mørkt og dystert ute? Da det var mørkt når du sto opp og skulle dra til jobb, og det var like mørkt igjen når du skulle hjem fra arbeid. Store deler av døgnet var rett og slett trist fordi mørket hadde falt over oss.

Men nå er det snart snudd helt på hodet. Gjennom vindusskarmene mine skinner lyset inn gjennom glassene i det jeg blinker opp med øynene. Jeg spretter fortere ut av den varme og gode sengen nå enn det jeg gjorde i høst og vinter da det var minimalt med lyskilder ute. Vi kan føle oss mer opplagt med den energien vi får av dagslyset, og ikke minst av sola. 

Dagene går fort igennom ukene nå, og om ikke så lenge så er sommeren her for fullt. Hvor deilig er det ikke å gå enda mer tynnkledd? Slippe alt det styret om hvordan vi skal kle oss for ikke å fryse. Jeg ser virkelig frem til den fine årstiden vi har i vente, og håper den blir like fin og varm i år også – om ikke enda bedre. Men før den kan komme må vi igjennom påsken, pinsen og noen dager og uker til med vår. 

Snart kommer nok stålormene og hvitveisen frem, og allerede er det blitt observert blomster i veibanen. Og blir det varmt og fint og mindre med fuktighet, skal du nok se at dette griset kalt søle også forsvinner etter hvert. Gleder meg til å kunne se fine og grønne gressplener igjen, og ikke minst nyte tiden i solvarmen. Vi har en årstid å se frem til!
 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *