HANKER INN HUSMORPOENG

Categories Hverdag

Jeg vil ikke skryte på meg å si at jeg står på kjøkkenet blant grytene hver dag. Det grunnleggende på kjøkkenet kan jeg jo, men pleier ikke å krydre og blande masse forskjellig gode retter slik de fine og flotte tallerknene vi kan få på en resturant som virkelig kan det. Kan jo klare det hvis jeg virkelig vil, men der er ikke jeg kommet enda at jeg gjør dette hver gang jeg rører i grytene.
 

 


 

Å slenge sammen enkle retter er ikke noe problem. Og det som virker mer avansert er jo egentlig ikke det når en først får satt seg inn i det og fullført. Men når jeg har en så flink pappa som lager fantastisk mat, kan jeg jo ikke si nei takk til det. Middag på tallerken får jeg neste hver dag – så sant ikke annet står i veien. Da blir det å slenge sammen noe enkelt, eller få i se en brødskive eller to. 
Men middag, det er ikke noe å legge skjul på at er noe av det jeg liker best. Varm mat på tallerken er så mye bedre enn noen tørre brødskiver eller knekkebrød som ligger pakket inn i en matboks.

Men nå har jeg slått på stortromma. Potetene er kokt, risen er trekt inn, grønnsakene er dampet, farsekakene er varmet og sausen er rørt sammen. Og her sitter jeg. Alene til middag i dag. Søskna ville ikke ha noe mat – enten hadde de spist eller så var de ikke sultne. Men vi får se da, om de dukker opp litt senere for å spise litt.
 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *