HVORFOR GÅR DU FRA MEG?

Categories Hverdag

Det var nå i høst. Vi var på det stadiet hvor vi skulle bli kjent. Du fortalte og viste deg sider om deg, og jeg gjorde det samme tilbake. Vi hadde ulike egenskaper, men sammen ble vi smarte. I hvert fall jeg har fått inn masse ny kunnskap som jeg har tatt med meg videre fra deg. Vi startet et nytt kapittel sammen.
 


 

På den tiden var jeg ikke så flink. Det var gått noen år i mellom siden jeg hadde jobbet på denne måten. Men jeg lærte fort, og jeg kom godt inn i et mønster som ga meg gode resultater. Men nå er det knapt med tid. Du og jeg har ikke hatt så veldig god kjemi den siste tiden. Den siste uken har jeg faktisk latt deg ligge der for deg selv.

For at du ikke skal støve deg helt bort, må jeg nå ta deg frem. Det vennskapet vi har sammen skal vi klare og holde ut litt til. Frem til vi skal opp til den store vennskapsprøven. Og tiden er knapp. Flere utfordringer står foran meg, og nå må akkurat vi to begynne og skrive ferdig oppgaven. Jeg snakker selvsagt om bøkene mine. De har ikke vært fremme, og vi har ikke hatt den kvalitetstiden vi trenger for å få gjort ferdig oppgaven. 

Men nå MÅ du frem. Vi skal skrive videre. Men det er en ting som mangler. Motivasjon. Jeg har ikke lyst til å sette meg ned å skrive. Jeg er litt lei å skrive på disse oppgavene. Liker meg heller best de stundene jeg kan sitte her og skrive med åpne tanker, akkurat det jeg mener. Forme mine helt egne tekster – uten noen form for oppsett eller regler. 
 

“Du snudde ryggen til meg, men nå må vi kunne samarbeide igjen.”
 

Nå må jeg bare gjøre det. Arbeidsoppgaven må frem – i hvert fall den ene. Jeg må få formet flere setninger og avsnitt. Lese meg frem til stoff som må være med i oppgaven for at jeg skal få et greit resultat til å komme meg videre med. La nå motivasjonen komme frem til at du og jeg kan skape en god tekst som snart skal leveres inn. Nå blir det jobbing. Ikke gå fra meg. Ikke helt enda. Vent i hvert fall i to måneder til!

7 kommentarer

7 thoughts on “HVORFOR GÅR DU FRA MEG?

  1. Det var et veldig godt innlegg 🙂
    Jeg måtte le litt, for jeg trodde hele innlegget handlet om kjærlighet så leser jeg at det handler om bøker 😛
    Ha en riktig så fin kveld 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *