HOLD PÅ HATTEN

Categories Hverdag

For et vær som har kommet nå i ettermiddag. I dag hadde jeg lite lyst til å stå opp. Jeg visste det var meldt dårlig vær, og en del nedbør fra tidlig på ettermiddagen. Men tidlig opp måtte man, og her ramlet jeg som en treg gammel snegle ut av senga til morgen i dag. For meg er det ikke noe problem å komme meg opp og ut av senga. Men det å stå opp når man virkelig ikke har lyst.. Du har kanskje kjent på den følelsen selv.

Men hva skal man egentlig si om denne dagen. I dag er det ikke like spennende å skrive om hvordan dagen mine egentlig har vært. Det går stort sett i det samme, og det er ikke like mye spennende som skjer utenfor jobben. Men vil du lese videre må du nesten holde på hatten!
 


 

For i hele helgen har jeg gått her med spente nerver. Nerver som lurte på hvordan det egentlig har gått. En bestemt nettside har blitt sjekket opptil flere titalls ganger både fredag, lørdag og søndag, i et håp om jeg kunne se et svar. Et resultat som kunne si meg noe om hvordan det egentlig gikk på den skriftlige eksamen.

I og med at mobilen min ikke støttet deres filtype på nettsiden, har det for meg vært umulig å gå inn og sjekke i arbeidstiden. Du kan tro jeg har gått rundt på jobb og trippet. Heldigvis var det ingen som så det, for trippingen, den foregikk på innsiden. På jobb må man jo være profesjonell – det har jeg lært mye om dette året!

Men nå håper jeg du fortsatt holder på hatten, for nå nærmer svaret seg – hva ble det egentlig? 
I det jeg var på vei til å kle på meg regntøyet for å dra hjem fra jobb, var det noe jeg måtte sjekke. Før jeg stikker av fra arbeid tar jeg alltid en titt på mobilen for å se om det er noen som har prøvd å få tak i meg. Stort sett er det aldri noe tegn til at noen har villet få tak i meg. Men i dag lå det en melding der. Men fra hvem?

 


 

En ny melding fra en kjent avsender de siste par månedene lå og snuste der i pop-opp-vinduet. Det var fra eksamenskontoret. Eksamenskontoret? Jeg leste den korte meldingen jeg hadde fått, og jeg kan si jeg fikk fart på meg da jeg så at karakteren fra eksamen ble fortløpende publisert. Jeg slang på det siste utstyret. Gikk i fort gangfart til sykkelen og slang meg på. Hjemover suste jeg i mange kilometer for å komme meg fortest mulig hjem.

Vel hjemme var det å slenge fra seg bagen. Kaste fra seg regntøyet og haste i en fei inn til maskinen. Få den opp, for så å logge seg inn. På forhånd kan jeg jo si at jeg så for meg en karakter som viste to eller tre. Det kunne jo ikke gå bedre enn det ettersom jeg syns oppgaven var helt teit etter deres formulering på spørsmålene. 

Men mine forventninger til resultatet stemte tvert imot. Det ble ingen to’er som jeg trodde. Og heller ikke tre’er. Hvordan kunne en slik tekst som jeg følte ikke var så veldig sammenhengende, få så godt resultat? Joa, jeg følte jeg fikk svart på akkurat det oppgaven spurte om. Men at det skulle gå så bra hadde jeg ikke trodd. Så, jeg er ganske fornøyd med å ha bestått den teoretiske eksamen med en 4’er!
 

14 kommentarer

14 thoughts on “HOLD PÅ HATTEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *