JEG KUNNE IKKE MOTSTÅ FRISTELSEN

Categories Hverdag

Jeg må virkelig si at ferien nytes til det fulle og hele. I hvert fall når det kommer til å ta det med ro og ikke gjøre noen ting. Jeg kan innrømme at det hadde vært litt kult og vært på festival selv, men på en annen side føler jeg at jeg ikke har stort der å gjøre. Kan trøste meg med den lille festivalstemningen jeg får av å bo nærme fjellet, og at jeg kan høre glimt fra underholdningen som er der i år – om vinden blåser i riktig retning da.

Selv med ferie har vi nå bikket oss over til helg. Egentlig har jeg en følelse av at det er samme dag hver dag nå. Eller, jeg vet ikke hvilken dag det egentlig er, selv om jeg vet hvilken dag det er. Om du skjønte noe av det? Det kjennes ut som tiden bare er der, men dagen er borte. 

Om ikke dagene henger helt på greip, har jeg også i dag gått litt surr i årstidene. Når jeg ser på klokken nå kan jeg se at vi allerede har bikket over til midnatt og til en helt ny dag. Men altså, fredagskvelden ble plutselig ikke en sommerfølelse lenger. Fintfolk spiser ofte seint. Og det gjorde vi – igjen. På middagstallerken var det ikke tørr ris, vonde kjøttkaker eller sur tomatsuppe. Det var noe enda bedre, og som smakte veldig godt.

Tallerkenen ble nemlig disket opp, og plutselig satt jeg der med en liten julefølelse. Kan du tenke deg hvorfor? Om du ikke klarte å tenke deg frem, så er fasiten det at det ble årets andre julemiddag. Om jeg ikke husker feil har vi nemlig startet julen litt tidligere også. Det ble nemlig ribbe til middag, og ved siden av ble det disket opp med surkål, rødkål, poteter og den gode ribbesausen.

Jeg kan fortelle at jeg ble god og mett, og julemat smaker like godt om sommeren som den gjør til jul. Og ikke nok med at det ble en veldig god middag. Senere på kvelden kunne jeg unne meg noen fristelser som virkelig ga meg en sommersmak. På svenskehandelen her om dagen fant jeg nemlig noe jeg ikke kunne motstå. Yoghurtnøtter med tørket jordbær inni ♥

 

1 kommentar

1 thought on “JEG KUNNE IKKE MOTSTÅ FRISTELSEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *