UT FOR Å TREKKE FRISK LUFT

Categories Hverdag

Da jeg våknet til morgen i dag ble jeg ikke akkurat så veldig glad av å se ut av vinduet. Lyset fra den lille solen som hadde stått opp ga meg ikke store håp for dagen. I hvert fall ikke når det viste seg å være en del skyer på himmelen. Jeg ble liggende i sengen å gruble. Tenke på alt og ingenting før jeg kastet den lille kroppen ut av senga, inni dusjen med et håp om å kunne starte dagen.

Jeg håpet at været kunne bli litt bedre ettersom timene gikk. At solen kunne varme opp luften og vinden kunne ose ut og langt vekk. Men det ble aldri varmt. Det ble aldri den temperaturen jeg hadde håpet på. Nå har det faktisk gått en del dager siden sist jeg kunne summe meg ut på terrassen å ligge der i mange timer. Å finne frem bikinien og slikke sol i dag – det fristet ikke mye.

Nå gjenstår det bare to uker med ferie igjen. På de to små ukene ønsker jeg meg sol. Ønsker meg skikkelig sommer. Husker veldig godt på denne tiden ifjor, og for to år siden også. Da kunne jeg komme tilbake til jobb å være ganske brun etter et par uker med sommerferie. Dette ser ikke akkurat lyst ut nå, med mindre vi er så heldig å få en knall sommer de siste dagene. 

og med at været har vært som det har, har det derfor vært mer fristende til å være inne. Det er jo tross alt søndag, og de dagene er kjent for å gjøre ingenting. Eller late seg. Og det kan jeg vel si at jeg har gjort i dag. Jeg har jo ventet på solen og varmen, men når den ikke ville komme måtte jeg ty til andre ting.

Dagen har derfor gått til ren sløving. Stort sett hørt på musikk fra 80′- og 90’tallet, der i blant musikkgruppen Orup og Gyllene tider. Jeg har faktisk litt sans for gammel musikk også, i tillegg til dagens hitser. 

Men, nå er kvelden her. Jeg kom inn for en liten stund siden etter å ha vært en liten tur ute. Lillesøster og jeg tok oss en runde. Ut for å trekke frisk luft. Det ble ikke lange turen, men en liten en er bedre enn ingenting. Prøvde å få hun med på en lenger tur, men det klarte jeg ikke (du kan jo gjette hvem som er sjefen). Ganske stille og rolig var det ute i kveld også. Var omtrent ikke en eneste bil å se på veiene, og så bare noen mennesker i gatene. 

Nå som dagen snart er over, skal jeg gjøre det jeg stort sett alltid gjør om kveldene – ingenting. Uken har fløyet i fra oss, og det har helgen også. I morgen er det allerede en ny uke som venter. La oss håpe de siste feriedagene ikke går så fryktelig fort avgårde.

 

 

 

Gamle barndomsveien min. Innover her bodde jeg mine første fire år.
 

3 kommentarer

3 thoughts on “UT FOR Å TREKKE FRISK LUFT

  1. Tusen takk for hyggelig kommentar på mine bær-bilder. 🙂
    Ønsker også deg en fin kveld.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *