EN SÅNN DAG

Categories Hverdag

Du vet de dagene hvor du er ute i arbeidslivet og det skjer noe hele tiden. Du sliter deg igjennom det tynne og det tykke for å gjøre en god nok jobb. Være et godt forbilde for de rundt deg, spesielt de som er lavere enn deg selv og ser opp til deg. Du vet godt at det er lov å feile på veien, men likevel gjør du så godt du kan for å unngå å havne i “fellen”. 

Tusen tanker kan gå igjennom ditt eget hodet fra den tiden du står opp og til den tiden du forsvinner langt inn i drømmeland hvor de villeste og flotteste refleksjoner og ønsker kan skje. Noen ganger er det ekstra deilig å kunne sove noen timer ekstra, bare for å få med seg slutten på den fine drømmen du er inni.

Og når vi først er inne på det, så hadde jeg en drøm i natt som jeg husker i ettertid. Jeg har veldig mange av bildene foran meg, men det er ikke alltid det er lett å få frem ordene. Jeg var tilbake i håndballverden. Jeg spilte på et lag, og sammen skulle vi spille en stor kamp. Men først så måtte litt forberedelser til.

Midt i hallen var det en stor bane, men på den ene langsiden var det en tribune med mange sitteplasser. I tillegg var plassen for tilskuerne oppe i høyden – akkurat som balkongplassen på slottet hvor de kongelige vinker fra. Noe særlig lenger i drømmen kom jeg ikke, ettersom lyset begynte å skinne igjennom vinduene og traff mine øyelokk. Men noen drømmer får frem bedre bilder i sitt eget hodet – og det gjør denne drømmen.

Utover det har det vært en sånn dag. En sånn dag hvor du ikke har hatt lyst til å gjøre noen ting, samtidig som du har hatt lyst til å gjøre noe annet enn det samme gamle. I slutten av forrige uke begynte jeg å pønske på noe, rett før julaften. En forkjølelse tok tak i meg, og det er først nå – håper jeg – at den begynner å slippe unna. 

Det er heller ikke å legge skjul på at det har blitt en del filmer i jula. Og i dag er ingen unntak. Blant annet har det blitt en ny runde med Alene hjemme og Olsenbanen, men også andre fine og koselig filmer. Og selv om julefølelsen ikke har vist seg i år har det forsatt vært like spennende med underholdningene filmene gir.

Egentlig føler jeg at dette innlegget bare ble rot, men følte for å samle noen ord for å lage en tekst. Det går fortsatt i late dager, og jeg skal nyte den siste tiden av året for fulle hender før jobben plutselige gir meg en flash back i ansiktet. Ni dager med ferie går fort, også for meg. Så de fire siste dagene skal lades opp til fulle batterier når hverdagen plutselig er her igjen når ny uke starter. 

4 kommentarer

4 thoughts on “EN SÅNN DAG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *