ÅRETS FØRSTE BAKSMELL

Categories Hverdag

Du vet når du har en liten tanke? En tanke som svirrer rundt deg konstant, i hvert fall store deler av døgnet. Det skal sies at jeg er en elsker, men nå klarte jeg ikke å holde fingrene unna. Tanken har vokst seg stor den siste uken, og allerede nå gikk jeg på årets første baksmell!


 

Flere ganger i uken, og et par ganger i løpet av noen av dagene som har gått forbi, så har jeg klikket meg inn ganske mange ganger på linken. Det har nesten vært klikkerekord fra min side, etter en fristelse som har vært enormt stor – samtidig som jeg har vært litt redd for om jeg i det hele tatt skulle tørre å ta risken. 

Denne dagen har jeg gledet meg enormt mye til. Dagen hvor jeg skulle slå til skikkelig og by meg selv på en kanon jule- og nyttårsgave. Og det har jeg nå gjort. For vet du hva jeg gjorde rett etter at jeg kom hjem fra jobb i dag?
 


 

Nemlig, jeg kjørte rett avgårde for å dra kortet på noe stort – et splitter nytt speilreflekskamera som jeg har siklet over. Jeg var litt på nippet til om jeg egentlig trengte det, for jeg har jo et Nikon D5100, som også ikke lenger selges fordi de er gått ut av butikken. Så ivrig på fotografering som jeg er, som er en del av min store hobby, så syns jeg det var på tide med å oppgradere seg litt.

Jeg husker godt i 2009. Det var det året jeg fylte 15 år, men hadde ikke rukket å bli det da jeg har bursdag på høsten. Til konfirmasjonen min dette året, hvis jeg ikke er helt på bærtur, så gikk jeg til innkjøp av mitt aller første speilreflekskamera – Nikon D60. Dette ble godt brukt og gikk etter hvert i stykker, så da jeg gikk på videregående i første klasse tror jeg det var, i 2011, eller om det var i 2012, så gikk jeg til innkjøp av Nikon D5100. 

I så fall, det har jeg nå hatt i en del år, og du kan trygt si at det har blitt veldig godt brukt, og jeg har vært utrolig fornøyd med det. Speilrefleksen fungerer bra enda, men fristelsen ble alt for stor til å fornye seg litt på hobbyfronten da det siste og splitter nye kamera ble oppdaget hos meg rett før det nye året slo inn.
 


 


 


 


 


 

Fra å gå fra et tyngre D5100 til dette nye, så er det mye lettere og håndtere – håper jeg. Vekten er i hvert fall lettere, og det er også færre innstillinger. På det gamle så var det tolv innstillinger jeg ikke brukt, og gikk stort sett for de samme to eller tre innstillingene hver gang. Så nå skal det bli spennende å teste ut og prøve seg på de nye, å se om kvaliteten har noen endringer. Selv om jeg har lagt en slump med penger i det, så må det jo være et bra kamera. Og jeg var så heldig å sikre meg det siste dem hadde i butikken. Tenk å ha sånn flaks når man desperat går og kjøper seg nytt kamera!

1 kommentar

1 thought on “ÅRETS FØRSTE BAKSMELL

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *