JEG ORKER IKKE DETTE NÅ

Categories Hverdag

Hvem skulle tro at det skulle være denne dagen i dag når man ble vekket av ulende klokker som ringte tidlig på morgen? Og hvem er det som egentlig elsker når vekkerklokken lager lyd? Jeg vil ikke si at jeg er så stor fan av den, men så er den jo veldig kjekk når man må komme seg tidlig opp for å dra til noe som venter på deg.

Da jeg blingset øynene opp gikk det et lite håp opp for meg, og noe som kunne bekreftes. Jeg syns ikke det er lenge siden vi allerede var tilbake på jobb, og følelsen jeg sitter med var at vi var i gang igjen i går. Men nå er det altså fredag og tid for årets første helg! Nå har jeg ikke hatt helg siden i fjor, så dette skal jeg virkelig unne meg.

Men da jeg våknet i dag tidlig kunne jeg kjenne et grøss igjennom kroppen. Jeg hadde lyst til å sove mer, men visste at jeg måtte stå opp. Jeg orket ikke å få meg noen klær, men visste at det hadde blitt helt feil å gå uten. Mat orket jeg så vidt å røre, men dette måtte jeg ha en liten bit av på morgenkvisten for å orke og holde meg oppe de neste timene. 

Ikke så lenge før jul, så kort tilbake som til sent i høst, så slet jeg veldig med forkjølelse. Jeg var på rampen til å bli gal, og det er jeg nå også. Jeg orker ikke dette nå. La både a- og b-influensaen holde seg unna, samt andre basselusker. Det skal sies at hele familien her har vært igjennom sykdom siden nyttårsaften, og jeg er den eneste som har sluppet unna feber og sliten kropp. Alt for såre lepper har jeg fortsatt, som jeg fikk under sykdomstiden min for ca. 5 uker siden.

Tror jeg banket litt for tidlig i bordet her om dagen for at jeg kunne slippe unna. Derfor håper jeg sterkt på at denne forkjølelsen som nå har tatt meg ikke videreutvikler seg til influensa. Jeg orker ikke å starte året med sykdom, og jeg føler jeg aldri har tid til det, selv om det skulle vært veldig deilig med ekstra lang ferie (les uten rusk i kroppen). “Om du ikke holder deg unna, så får du store konsekvenser med meg å gjøre!”. Ønsker dere en riktig god helg!
 

1 kommentar

1 thought on “JEG ORKER IKKE DETTE NÅ

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *