ET LITE GLASS FOR Å KOSE SEG

Categories Hverdag

Når du legger deg sent om natten og har vekkerklokken på dagen etter, da er du redd for å sove bort dagen! Skulle tro det var en drøm å kunne sove ekstra lenge i helgene, hvor man kan ta igjen tapt søvn som man ellers ikke klarer å få i hverdagen. Men om jeg sover alt for lenge så føler jeg at jeg sover bort store deler av dagen.

Timene flyr så fort i virkeligheten, så her gjelder det å få utnytte fridagene til akkurat det man vil. Ikke at jeg har en plan som er proppet full av mange hendelser og møter som jeg må igjennom. For stort sett er det ingen verdens ting jeg skal. Sånn som i dag – en helt vanlig og stille søndag hvor jeg ikke hadde et eneste æren som jeg skulle.

Likevel får jeg fylt ut de sløve dagene med noe fornuftig i hvert fall. Sånn som å ta det helt piano med å gjøre ingenting. Bare kunne tenke på seg selv og samle opp ny energi som skal fordeles utover en ny og spennende uke. Kanskje unne seg litt egenpleie når kvelden kommer.

Men i dag har jeg tatt til hjelp av å lage noe for å få dagen litt mer spennende. Eller, det vil si at jeg har blandet det sammen, for jeg har jo ikke direkte laget det. I jula fikk jeg sansen av smaken på “skjelvende” jordbær. Jeg laget små porsjoner i glass, og det var lett og ta frem om det skulle komme et søtsug.
 


 

Fristelsen for å gjøre dette igjen var ganske stor. Den var så stor at jeg måtte finne frem både kjelen og de små søte pakkene og blande sammen litt gelé. Det sies at det smaker veldig godt, og fremgangmåten på å få et resultat er ganske enkel. Det er bare det at det tar noen timer før den kan tas frem for å nytes.
 


 

Så mens man venter på å ta den første skjelvende biten, så underholder man seg selv med litt håndball denne søndagen. Før jul var det håndballjentene som suste ute på banen, og tok til slutt sølv i VM. Nå er Golden League for menn i gang, før det venter årets EM om under en uke. Så her ble det gamle året avsluttet med håndball. Og det nye året fikk en spennende start med enda mer ballkast.

Skal dere følge med på håndballen? Jeg har i hvert fall planer om å se herrene slenge seg inn mot mål og ta det ekstra steget ut i forsvaret for å stoppe motstanderne. Og under disse kampene er det jo en mulighet for å ta frem et lite glass for å kose seg litt ekstra. 
Håper dere har hatt en fin helg. Kanskje dere har gjort noe morsomt og spennende som dere har lyst til å fortelle om? Det er i hvert fall ingen hemmelighet at en ny uke med nye eventyr er rett rundt hjørnet!

3 kommentarer

3 thoughts on “ET LITE GLASS FOR Å KOSE SEG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *