KANSKJE PÅ TIDE Å TIPPE LOTTO?

Categories Hverdag

Opp til gleder og opp til sorger. Igjen så sitter jeg her med en ny og spennende uke foran meg. Vi er nå rundt omkring i midten av mars, og jeg tør ikke tenke på hvor fort neste halvdel av denne måneden går. Jeg ser hvor fort dagene går. For ikke å snakke om hvor fort disse første månedene av det nye året har gått. Tenk at snart en fjerdedel av året er borte? 

Uansett, mange ord har jeg ikke kapasitet til å dele med dere i dag. Eller, i kveld er både hodet og kropp alt for sliten til å leke seg med tekst av både bokstaver og ord. Men likevel måtte jeg en snartur innom for å dele noe likevel. Noen små ord av noe stort.


 


 


 


 


 

De siste årene har jeg vært en del på vinnersiden, hvor jeg har vært så heldig å være den som har blitt kåret ut til hovedpremiene. Jeg har deltatt i konkurranser rundt omkring på facebook, og der har jeg fått premier som gode og varme boots som jeg bruker nå for tiden, en gavepakke med røkelse og diverse fra et apotek. En flott liten trillekoffert fikk jeg også sendt hjem i posten. Og til jul fikk jeg premier som søte diamantøredobber fra smykkebutikken på Revetal, og en times bowling til jul her i Tønsberg.

Føler det har blitt en god del flaks på meg de siste årene. Og jeg har til og med vunnet en så stor og flott premie av en Gorenje komfyr i en julekalender noen år tilbake. Kanskje på tide å tippe lotto?

Lotto eller ikke – i dag tikket det plutselig inn et varsel på den store sosiale plattformen av en side kalt facebook. Der finnes det faktisk veldig mye rart. Både snutter som er morsomme, bilder som er artige hvor du kan le deg så mye at du blir helt skakk. Du kan holde kontakten med ganske mange. Ja, du får rett og slett med deg veldig mye.

Men med så store plattformer som har mye innhold, så finnes det også mange konkurranser der ute. Selv om jeg ikke har våget meg til å tippe lotto enda, så skal det ikke stå på vinnersjansene mine. For vet du hva som skjedde i kveld? Egentlig skjedde det sånn midt på dagen, men jeg oppdaget det ikke før sent.

Jeg klikker på varselet som har tikket inn hos meg. Der kommer det opp en kommentar i en lenke som jeg for noen dager siden deltok i. Dette var en konkurranse, og jeg hadde tilfeldigvis lagt igjen et spor fra meg. Sånn bare for moroskyld taster jeg meg videre, og opp dukker det en ny fane det store internettet.

Så blir øynene store. De nærmest skarper seg inn på hva som egentlig står der, og blikket fester seg til vinnerkanditaten som er trukket ut av flere hundre som har deltatt. Etter noen sekunder går det opp for meg. Det er mitt navn! Mitt navn står skrevet der svart på hvitt, og det var jeg som var den heldige deltageren som fikk premien. Så nå er det bare å vente i spenning den neste uken eller to, for da kommer det en pakke til meg i posten. Er du spent på hva det er? Jeg skal nok love dere at jeg skal røpe det så snart jeg får det tilsendt.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *