HVOR VAR DET BLITT AV?

Categories Hverdag

Tenk de gangene dagene starter sånn. Du får både den ene, andre og tredje varselen på at du må komme deg opp, og likevel havner du fort inn i drømmeland igjen. Jeg kan telle få millimeter på hvor mange ganger det har skjedd, men i dag tidlig havnet jeg rett inn i fotballdrømmene. Utenom å gå for detaljert inn på hva som foregikk, så var hovedpoenget at jeg spilte fotball. Jeg var tatt ut til kamp, ikke noe særlig profesjonelt, og jeg var så heldig å stå i mål. Jeg var ikke spesielt god, men det var dette som var mitt ønske under denne kampen – som ikke varte så lenge før jeg plutselig bråvåknet akkurat i tide før jeg fikk litt ro før jeg måtte komme meg avgårde på jobb.

Med bursdagsfeiring på søndag og en alt for sliten kropp i går, så var planen egentlig ikke å vise seg her i dag. Ikke fordi jeg ikke ville. Men jeg hadde ingen tanker å dele, og motivasjonen var heller ikke der til å presse frem verken ord eller setninger for å formidle noe. Men når det plutselig i kveld åpnet seg en dør, ja da var det bare å ta tak i håndtaket og gå inn.

Det er ingen hemmelighet at jeg bruker mye energi på jobben. Både for å ha det bra med de rundt meg, men også for og la de små få en best mulig hverdag. Jeg går virkelig fullt inn for jobben jeg gjør, og jeg storkoser meg masse. I går klarte jeg faktisk å sovne en liten lur etter jobb, midt i en episode av en serie jeg så.

Men nå ser jeg at det har rast ut flere ord enn jeg hadde trodd allerede, og det var kanskje ikke den grunnen til at jeg tok turen innom her i dag. Men flere ord, jo mer å lese. Her om lørdagen hadde kaninen vært her i en uke allerede, og jeg kan si vi har fått god kontakt så langt. Så kosete, og ikke minst utrolig søt.

I kveld følte jeg for å ta en ekstra tur ut. Slenge på meg noe på beina, rusle ut i hagen og ta en titt i den lille boligen som står der. I det jeg tar innersvingen på hushjørnet, det er da jeg legger merke til noe uvanlig. Hva er det som har skjedd? Hva er det jeg ser? Er det jeg ser, har det virkelig skjedd?
 


 

For sånn som dette så det ut da jeg tok en liten besøkstur ut. Det jeg oppdaget var at det var forsvunnet masse høy. Hvor var det blitt av? I min første tanke var at hun hadde dratt det med seg inn i den lukkete delen av buret. Men jeg rakk akkurat ikke å sjekke der før jeg plutselig så hvor alt hadde blitt av.
 


 


 

Alt høyet lå ikke fordelt utover gulvet sånn som det alltid har gjort. Jeg tok et lite blikk til siden, i det hjørnet hvor den lille hulen står. Som oftest liker hun å stå på toppen av den, men denne gangen hadde hun hamstret hele hulen full av høy. I mine øyne ser det ut som hun har en liten plan med alt forarbeidet hun har gjort. Så blir det spennende å se de neste dagene hva mer hun finner på å gjøre.

1 kommentar

1 thought on “HVOR VAR DET BLITT AV?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *