SØVNLØSE NETTER

Categories Hverdag

Bildet kan inneholde: 1 person
 

Hæ? Hva er det du sier? Fredagen var endelig kommet, og da jeg tråkket avgårde hjemover etter endt arbeidsdag var det endelig blitt helg. Ikke hvilken som helst helg, men en helg med bursdagsfeiringer. I det siste har nemlig flere i familien fylt år, og for å slå sammen så mange fluer i en smekk ble de siste bursdagsbarna feiret sammen.

Jeg kan jo si at det ble en hyggelig feiring, med god mat og søte kaker. Det er ikke ofte vi får samlet oss sammen, hele hurven, så hyggelig selskap hadde vi i flere timer her om lørdagen.

Til tross for en bursdagsfeiring så var jeg glad for at plagene mine ikke tok overhånd den kvelden. Ja, for det har blitt mange søvnløse netter de siste dagene. Lite søvn, eller mindre enn jeg hadde ønsket.

Det å starte opp en nye uke på jobb i dag var litt tungt, men jeg presset meg gjennom alle timene med et godt nok smil om munnen. Vi alle kan jo ha både dårlige dager og perioder, og jeg håper denne påstartende krisen går over ganske fort. For kroppen blir sliten av det.

Men hva er det egentlig kroppen sliter med? Og hvorfor sliter den i det hele tatt? Problemet er søvnløse netter, hvor jeg våkner flere ganger i løpet av natten og vrir meg litt i smerter. Jeg har hatt vondt i kroppen, men ikke over alt. Og godt er det, for å ha vondt kan være slitsomt.

Jeg håper nå plagene går fort over, og at jeg kan føle meg litt mer på stell igjen. Det at jeg nå sliter med disse smertene kan jeg kanskje føre en liten tanke av hva det kommer av. For det er jo ingen hemmelighet, ettersom jeg har skrevet om det allerede, at jeg har endret livsstilen litt og tatt et grep om kroppen min i det siste.

Du skjønner kanskje tegningen av hva jeg tenker på. I så fall tror jeg kroppen har kommet med en reaksjon på treningen jeg nå har tatt fatt i. Og det skjønner jeg ganske godt, ettersom kroppen har hatt det samme mønsteret i hele 5 år nå – uten form for ordentlig trening. Og når jeg nå har startet med det, så reagerer kroppen litt på det.

Og jeg skjønner det godt jeg. For jeg hadde reagert om det plutselig kom en endring i hverdagen min. Jeg har våknet flere ganger om natten og kjent på plagene, men etter hvert nå så håper jeg de blir borte. Tror også det kan ha noe med at jeg kjørte en litt hardere økt ganske tidlig enn jeg burde, så må nok tenke litt mer fremover på at jeg ikke burde peise på fullt så like mye som jeg har gjort. Vil jo ikke gjøre rede for skader heller, selv om jeg syns det er veldig moro.

2 kommentarer

2 thoughts on “SØVNLØSE NETTER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *