I ANLEDNINGEN BURSDAGEN MIN

Categories Hverdag

Gleden er stor over å kjenne at solen varmen på en søndag som denne her. Et vær som lyser opp dagen i dag. En dag som endelig har kommet etter å ha vært igjennom en arbeidsuke hvor man har stått på og gjort sitt beste. En helg var veldig velkommen, og jeg så frem til å samle litt ny energi for en ny og kommende uke.

I går hadde jeg min aller siste dag. En siste dag hvor jeg fikk gjort unna litt planer, men hvor jeg også av det 23 år lange livet mitt fikk en avslutning på senteret. Nå snakker jeg ikke om senteret som har masse å tilby som en kan handle, men det senteret som jeg kan få ut litt raseri og virkelig se forbedringer med tiden mens jeg bruker det.

Min siste dag av de siste timene ble derfor brukt på treningssenteret sent i går kveld. En nokså ganske god økt, og jeg kjente det var godt da jeg la hodet ned på puta og lukket øynene forsiktig igjen. Kroppen var sliten etter det jeg hadde latt den bruke energien sin på vekter og apparatene. 


 

Men så var dagen her. En dag som jeg bare har latt komme, samtidig som jeg vet at akkurat denne dagen er min. Ja, for nå er det allerede gått 24 år siden jeg så dagens lys. 24 år? Jeg tror det kan ta litt tid å vende seg til det tallet i en liten stund fremover, akkurat sånn som det har gjort de andre årene. 

Jeg våknet opp i dag tidlig akkurat som jeg ellers pleier å gjøre. I går hadde jeg ikke de spente nervene rundt meg som jeg har pleid å ha tidligere. Og da jeg bikket øynene opp i dag var det for meg en helt vanlig dag. Bursdager er ikke sånn som dem en gang var. Ja, det er en dag du kan feire at du har vært gjennom enda et helt år til. Og ja, det er en dag som bare er din.

Forventningen mine til denne dagen som jeg bygget meg opp her i går, det var at det skulle være en dag hvor ikke mye skulle gå rundt på hodet. Stor feiring blir det ikke av dagen i dag, og store deler av formiddagen og noen timer utover brukte jeg til bare å late meg. Det er jo tros alt søndag, og søndager er mest kjent for at det ikke skjer noe.

Men i anledningen bursdagen min så lot jeg meg også unne meg selv en liten bursdagsgave. I fjor spanderte jeg meg selv på en ny og veldig god høyttaler. Fornøyd med at jeg investerte i det, for den er mye brukt. Men hva skulle jeg finne på i år? Jeg hadde ingen planer foran meg – ikke før en spontan tanke som dundret inn til meg her i går.


 

Plutselig var jeg på leit rundt på nettet. Tittet innom et par sider bare for å se om jeg kunne finne noe interessant som jeg hadde sett for meg. Det var ikke noe jeg hadde tenkt på lenge, for handlingen skjedde så spontant. På den lille forskningen jeg hadde gjort på forhånd så var det noe som utpekte seg litt mer enn andre.

Nå som jeg hadde sett noe som jeg likte godt så var det ikke en annen vei å gå enn og komme seg avgårde til butikken. En viss stil av det jeg var ute etter hadde jeg sett for meg, og i mine tanker så måtte jeg bare finne det. 
 


 


 


 


 

Dette ble altså min bursdagsgave fra meg selv i år. En lekker stol som jeg syns var veldig fin. Den er enkel og stilren, og det var det beste jeg kunne finne meg da den stolen jeg egentlig var ute etter ikke oppfylte alle mine krav. Ikke at jeg har så forferdelig mange krav. Men fornøyd, det er jeg.

4 kommentarer

4 thoughts on “I ANLEDNINGEN BURSDAGEN MIN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *