DER HOPPET NAVNET MITT OPP

Categories Hverdag

En uke har vi nå kommet oss gjennom, og det store spørmålet som jeg alltid stiller meg selv er – hvor har blitt av disse dagene? En nokså stille uke har det vært, men likevel har man hatt noe å henge fingrene i. Første uken av det nye årstallet har gått fint. Og for å være ærlig, jeg merker ingen forskjell fra å ha blitt et år eldre enn det jeg var.

Selvfølgelig har det fløyet ulike tanker i det lille hodet, selv om man har bikket over på et nytt tall. Men å jobbe seg videre fra det punktet har jeg rett og slett ikke satt meg tid til å gjøre noe med. Ikke før nå, for nå har jeg endelig litt viljestyrke til å bearbeidet litt bokstaver og ord som jeg kan danne til en liten tekst når vi nå går inn mot helg.

Og apropos helg. Tenk å starte helgen på denne måten! Etter en dag hvor det har vært en liten virvelvind oppe i den lille nøtteskrotten, så er det nå godt å sette kortene litt på vent. I hvert fall i to små dager som visst kalles for helg. To fridager skal nå bli godt før det er pangstart på en høstferie som bare skal brukes til jobb. Greit det forsåvidt, og noen må jo det også.

Men, tilbake til det å starte helgen på denne måten som den ble gjort i dag. Jeg var kommet hjem fra jobb. Sliten og tung i hodet var jeg på vei for å slenge meg ned. Kanskje ikke så rart, for det er det jeg veldig ofte pleier å gjøre de fem første dagene av uken. Jeg søkte kontakt med nettet, og deretter kom varsler opp etter å ha vært en del timer uten sosiale medier.
 


 

Det plinger litt her og litt der, bare for å gi lyd fra seg at det skjer noe på de stedene jeg befinner meg i den sosiale verden. Det går ikke all vedens fort å sjekke seg gjennom alle appene man er koblet seg på. Men at jeg får vite det, det skal være sikkert og visst.

Jeg klikker meg inn. Får siden til å åpne, og opp lyser det et resultat. Det viser seg nemlig sånn at jeg tilfeldigvis hang meg på en aldri så liten konkurranse. Og noen kjenner sikkert meg ekstra godt på den biten. De siste par årene har jeg hatt en såkalt griseflaks, og har derfor vunnet flere ting. Men hva vant jeg denne gangen?
 


 


 

Ja, hei. Se der ja. Der hoppet navnet mitt opp. Eller rette sagt – der sto navnet mitt svart på hvitt. Av helt sikkert mange deltakere, så var det blant annet jeg som ble loggført og trekt som vinner av et aldri så lite gavekort. Men hvor? Jo, for det har seg sånn at det om kort tid, en eller annen dag snart, åpner en helt ny butikk. En butikk som skal ta inn utgåtte produkter som butikker og kjeder bare kvitter seg med. En genial løsning som jeg håper får butikken til å drive. Det var faktisk noen som prøvde seg på det samme i sommer, men for dem fungerte det ikke helt. Så da blir det spennende å se hvordan det går denne gangen. Bare å vente på åpningen nå.

5 kommentarer

5 thoughts on “DER HOPPET NAVNET MITT OPP

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *