26 ÅR

Categories Hverdag

Det er ikke en gang sånn som det var. Men likevel har man kommet seg gjennom enda et år, og man har derfor bikket over hvor man nå er nærmere tredve enn tjue. Det er vel ikke noe annet enn å legge lokk på det, for forandringer på tallet får man ikke gjort noe med uansett.

Heldigvis føler man seg ikke en dag eldre om man regner tilbake en god del år, og man kan fortsatt gå rundt å tro at man er mye yngre enn det man er. Skal jeg være ærlig så har jeg ikke hatt store bursdagsfølelsen med meg, og denne dagen som dette er heller mer lik en helt vanlig dag ellers i året.

Det er rart det der om hvordan det går når man blir eldre, og jeg har hørt at det ikke bare er meg, at bursdagsfølelsen for sin egen dag ikke er like mye tilstede som før. Uansett har det vært en fin dag.

Med kake og kort på sengen i dag tidlig, så var det første jeg blir møtt av da jeg setter mine føtter innenfor døren på jobb av barn som nærmest kommer løpende til meg og roper “gratulerer med dagen” i kor. De var nokså klar på hvilken dag det var i dag, for i går så fortalte de meg at “i morgen har du bursdag”.

Tenk å kunne ha så mange skjønne, fine og fantastiske barn rundt seg. Da er man virkelig heldig. Og jeg er jo så heldig å ha den beste jobben også. Selv om jeg har følt at dette har vært litt mer en vanlig dag enn bursdag, så har barna snakket om bursdagssamling.

Tidlig på dagen var det en som kom bort til meg og sa at vi måtte ha bursdagssamling når jeg hadde bursdag. Tiden gikk og leken gikk rundt, og så var det en som igjen fortalte at vi måtte ha bursdagssamling for meg.

Og jammen ble barnas stemmer hørt. Under det ene måltidet samlet alle barna seg, også de voksne, og det ble bursdagssang for fulle halser. “Hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil vi gratulerer.” Veldig koselig å se gleden det ga i barnas øyne, og det som var ekstra hyggelig var alle de fine ordene barna hadde sagt til meg gjennom dagen, og som jeg fikk på et stor kort.

– Pernille er god på å tulle! (Denne likte jeg veldig godt)
– Pernille har fine sko.
– Pernille har fint hår.
– Pernille er god.
– Pernille er snill.
– Pernille er prinsesse.
– Pernille er fin.
– Pernille er super.

Det sies at det som kommer fra barnemunn, der er det mye som er sant. Og det var mange fine ord som kom fra dem i dag. Jeg kan jo ikke klage på en sånn dag som dette, og i hvert fall ikke når man har fått lov til å være sammen med så mange fine og fantastiske mennesker som det man har rundt seg. Var visst ikke så galt å bli 26 år, selv om jeg ikke merker noe som helst forskjell. Lenge leve det unge og kloke livet!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *