EN HELT NY FASADE

Categories Interiør

En helg helt uten planer er godt det også, men selv om man bare lar dagene gå sånn som den går, så skal det sies at dem flyr like fort da også. Syns det var for bare noen timer siden vi satt her og var klar for helgen, og nå er vi kommet dit hvor vi må ta i mot en ny uke rett rundt neste sving.

Uansett hva jeg gjør og hvor mye jeg finner på for å fylle helgene, så forsvinner dem like fort. Man rekker nesten ikke å tenke, men denne gangen klarte jeg å tenke litt lenger og fikk gjort noe med tankene.

Det hele startet da vi kom i gang med to fridager foran oss. Jeg kjente vel litt på den rastløsheten som svevde over meg. Visste ikke helt hva jeg hadde lyst til å gjøre, og noe sa at fornuften måtte snike seg på. Så, da var det bare å åpne klesskapet sitt, og jeg fikk gått gjennom og omrokert i klær som jeg hadde.

Ganske deilig å få gjort unna sånne ting også, spesielt når man har motivasjonen til det og har lyst til å sette i gang med en sånn jobb. Også er det jo veldig moro når man ser forandringer, selv om ikke andre kan se hva du har i skapet.

Men så kom denne søndagen her da. Grått og kjedelig høstvær, og ikke en eneste plan for dagen hadde jeg lagt opp. Plutselig begynner jeg å fikle og ordne med en hylle, men finner ut at jeg rett og slett må ta den ned for så å gå til innkjøp av en helt ny, da feste på den er så slakk at det ikke lar seg fikse.

Og når denne hyllen ble tatt ned, ja da var det gjort. Videre går jeg på store forandringer av romplassen jeg har. Der og da følte jeg for å ommøblere litt. Jeg var virkelig fornøyd med sånn som jeg hadde det, men fristelsen tok overhånd til å flytte på det ene og det andre.

Jeg husker da jeg var nesten 11 år og syns det nybygde rommet mitt var veldig stort. Jeg hadde så og si danseplass og boltre meg på, og det største rommet av alle her i huset. Men om jeg skal se på dette bildet nå, så syns jeg det ikke er like stort sånn som det var.

Det har rett og slett minsket med årene. Ikke fysisk akkurat, men jeg drømmer ofte om ha mye større plass. Uansett, med denne ødelagte hyllen som måtte fjernes så var det hele i gang. Før jeg nærmest visste ordet av det var både sengen og benken flyttet på, og de har nå fått nye plasser. Og dermed har rommet, på en helt stille og rolig søndag, fått en helt ny fasade enn det var.

Så sånn har det nå blitt, og det gikk akkurat på hårstrået. Er i grunn ganske fornøyd også, og det er jo alltid moro med forandringer. Har også hatt en del romdrømmer, sånne innredninger som ikke er mulig å få til på dette rommet her. Men nå som dette er i boks, så skal søndagen nytes videre og lades opp til en ny uke som snart står for tur.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *