ADVENTEN HAR FÅTT SITT LILLE PREG

Categories Interiør

La oss bare gjøre det. Nå til jul har jeg funnet meg et fat som jeg har fått dandert og pyntet opp. Siden julen er her så har jeg funnet dette flotte museparet til å holde liv og ikke minst passe på adventslysene som står og brenner – for vi vet jo alle at lys som brenner ikke skal stå alene.

Vi var kommet noen dager inn i desember da jeg endelig fant dette sorte fatet jeg kunne ta med meg hjem. Jeg hadde vel i grunn sjekket litt ut på ulike nettsider etter noe jeg kunne ha fremme for å få litt julestemning. Jeg hadde sett for meg en type ramme som jeg kunne ha både det ene og det andre stående på, som igjen skapte jul i heimen.

Jeg kom over det jeg var ute etter og som jeg samtidig likte, og jeg fant både fatet og pynten jeg har på det hos Skeidar. Så adventen har fått sitt lille preg hos meg, med et adventsfat som jeg ble ganske fornøyd med. Og ikke nok med det – pyntefatet kan også brukes utenom jul, og jeg har mulighet til å bruke det på mange mulige måter.

Men at jeg skulle falle for denne fargen var ikke i min villeste tanke. Jeg har jo en sans for den stilen jeg har på den lille bordlampen jeg har på bildet under her. Der har jeg kjøpt inn både et lite lysfat og telysholdere i samme type. Til og med julestjernen min fant jeg i den typen av gjennomsiktige “krystaller”.

Da jeg fikk det sorte på plass i rommet så innså jeg at det passet godt inn, og det mørke ga et lite brekk og løftet det mer frem. Jeg har jo lenge likt lyse farger, men ser nå at de mørke detaljene gjør noe helt annet med interiøret.

Kanskje trenger jeg en liten forandring etter å ha gått litt lei av det jeg har sett på hver eneste dag i lang tid. Vi trenger jo alle forandringer en gang i blant. Men over til en annen forandring. Vi har nå kommet så langt igjennom året, og i løpet av denne julen har vi klart å nå tredje søndag i advent.

Det tredje lyset er nå blitt satt fyr på, og når jeg ser de brenne så innser jeg nå at det kun er en liten uke igjen på jobb. Tenk det. Bare noen dager til juleferie, og jeg kjenner at jeg gleder meg stort. Etter flere måneder med hardt arbeid skal jeg nå se frem til litt ferie. Men først får vi nyte denne søndagen, og så får vi ta det som det kommer etter det. Jul blir det uansett, selv om jeg skulle ønske at det ikke gikk så fort som det nå gjør.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *