JULEN HAR KOMMET INN I STUEN

Categories Hverdag

I dag har jeg virkelig kjent på den smerten over pinen som har plaget meg i løpet av dagen. Har virkelig følt at jeg har hatt dårlig med energi, og har vært trøtt og sliten i større grad enn det som er vanlig for meg.

Mørket er ikke stort villig til å være med på laget, og energien klatrer stadig lenger ned på stigen. Har en følelse over at jeg har gått rundt og gjespet flere ganger hver eneste time nesten, og hadde jeg lagt meg rett ned og lukket øynene, da hadde jeg vært borte for lengst.

Men la oss ikke syte så mye utover det nå. For her om dagen kom nemlig det fine og flotte juletreet vårt opp i stuen. I sommer oppgraderte vi også dette rommet, så treet har til og med fått ny plass å stå på sånn at det ikke står i veien eller er et hinder for noe.

Når jeg nå studerer detaljene på årets juletre så ser jeg hvor mye det har forandret seg i løpet av alle årene vi har pyntet det. Husker veldig godt at det ble hengt på julekuler i både rød-, sølv- og gullfarge. Og hvert år ble det handlet inn nytt tre.

Men den gang ei. For noen år tilbake investerte vi i et plastikktre, noe som er ganske så kjekt. Nå slipper vi å ha plunder med å finne det perfekte treet hvert eneste år, og fargene på pynten har blitt noe helt annet enn det en gang var.

Nå har treet en mye mer tydeligere tråd gjennom stammen sin. Ikke at det var noe feil på 90- og tidligere 2000-tallet. Samfunnet forandrer jo seg hele tiden, og det gjør våre meninger og smaker også.

Men det er ikke jeg som skal ha æren for å ha dandert det så flott som det er nå. Selv om jeg ikke har gjort stort med det, så er det ikke til å legge skjul på at det er blitt fint. Julen har kommet inn i stuen, med både juletre og julestjerner.

Julen kommer uansett hvert år, og er like koselig hver gang – selv om julespenningen var mye mer til stedet da jeg var yngre. At stemningen rundt denne høytiden daffer litt av er jeg nok ikke alene om. Men man må likevel vise at den her, ved å lage stemning med både stjerner, engler, nisser og mye annet som hører julen til.

Når jeg nå ser i kalenderen min, og hvilken dag vi har kommet til nå, så går det ekstremt fort i desember. Det er nesten litt skummelt å tenke på, men julekosen med all julepynten holder det likevel litt i sjakk.

Selv er jeg ikke den som overpynter, eller drar frem flere kasser med julefarger. Men å dra frem litt for å vise at julen er her, det syns jeg bare er koselig. Men hvordan er det med din julestemning? Har du funnet frem nissene? Og kanskje du har noen engler og annet som gir deg julestemning. Og hvordan går det med dine forberedelser nå i førjulstiden?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *