ALLE ER HELT UTSOLGT

Categories Hverdag

For det første, nå trenger jeg hjelp. Jeg har nå rullet meg side ned og side opp i håp om å finne noe spennende og lignende serier av det jeg allerede har sett i det siste. Jeg har virkelig fått sansen for svensk krim, hvor både serier som den tynne blå linjen, Rebecka Marthinsson og Maria Wern har vært utrolig spennende å se.

Nå har jeg prøvd å lete etter flere lignende serier, men søket har stoppet opp. Jeg er sulten på flere gode svenske skuespillere som er flinke til å lage liv og spenning hvor man virkelig får lyst til å følge med gjennom etterforskningen. Vet du om andre serier som har noe av den samme handlingen?

Og så over til noe helt annet. Påsken har nå kommet og for mange er det flere som har noen ekstra fridager å nyte. Noen har kanskje planer, selv om mulighetene ikke er fullt like mange som det vi tidligere har vært vant med.

Jeg hadde sett frem til denne påsken, og hadde gledet meg til å feire at våren var her, for det blir en slags feiring når været er så fint som det er. Nå husker jeg ikke helt hvordan jeg gjorde det i fjor, men i år hadde jeg lyst til å fylle det svære påskeegget mitt så fult at det nærmest rant over, sånn som jeg en gang gjorde for noen år tilbake.

Den siste uken eller to så har fristelsen vært alt for stor til å ha masse påskegodt liggende. Noen små eggkuler av sjokolade, påskehare av sjokolade, påskemaskipan av ulike former og fasonger. Ja, rett og slett et lass av god påskegodt som man virkelig kunne la seg unne gjennom påsken.

Men det ble vel ikke helt sånn. Spesielt den siste uken har jeg vært flere runder innom butikker for å finne meg det jeg hadde lyst til å fylle et påskeegg med i år. Jeg hadde sett meg ut flere sorter av hva jeg skulle ha liggende og lett tilgjengelig igjennom påsken

Men vet du hva? Alle hyllene for påskegodt er så og si skrapet. Ikke bare en eller noen få butikker, men alle. Det er vel kanskje noen plasser som har litt igjen, men fristelsen for å reise rundt til hver og en av dem frister ikke akkurat. Alle er helt utsolgt, i hvert fall alle butikkene som er åpne her i nærheten.

Så da ble det ikke et sånt påskeegg i år, som var overfylt av både surt, søtt og salt og alt annet som hadde fristet. Kanskje det er håp å få tak i sånt påskegodt jeg vil ha neste år. Men selv om man ikke fikk tak i akkurat det man hadde lyst på, så skal det bli påske i år for det.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *