SPENNING OG MYSTERIUM

Categories Hverdag

Ingen klokker ringer. Ikke en eneste lyd rundt meg viser tegn til å lage uro, bortsett fra litt fuglesang på morgenkvisten. Likevel er jeg klar for en ny dag da tallene viser at tiden ikke er mer enn kvart over syv på morgen. Solen var allerede så høyt oppe at den skimtes akkurat over åskanten og lyste opp hele rommet. Og uthvilt var man, så da var det bare å stå opp.

Men hva skulle man finne på å starte dagen med? Jeg hadde jo alle muligheter foran meg, jeg kunne gjøre akkurat det jeg hadde lyst til. Jeg gikk for en rolig start, og før jeg visste ordet av det hadde jeg vært borte i play knappen.

I min febrilske leting etter en ny serie som inneholdt spenning og mysterium, så tok jeg en sjanse ved å finne ut av hva dette her kunne være. Bäckström var noe som kom opp. Også her var jeg litt skeptisk, eller jeg visste ikke helt hva som ventet meg. Inneholdt denne en sånn handling jeg var ute etter?

Jeg begynte å se, og jeg fant fort ut at dette var akkurat sånn som jeg var ute etter. En svensk spenningsserie som handlet om etterforskning og politi, og jeg har om kort tid klart å runde serien som jeg startet å se i går. I går? Hvorfor skal handlinger være så spennende at man nærmest må se alt med en gang?

Det er jo bra i og for seg, at historier og handlinger som blir laget klarer å fenge et antall nysgjerrige mennesker. Hvis ikke hadde dem ikke blitt laget. Også her er det gode skuespillere, og enda en serie som er verdt å ta en titt på.

Ettersom jeg gikk medier og kommunikasjon på videregående en gang i tiden, hvor jeg var igjennom det å ta opptak og det å klippe film, så oppdaget jeg fort når jeg hadde satt meg inn i dette at jeg lett kunne se hvordan filmingen og klipping hadde blitt gjort i andre filmer jeg selv så.

Husker at jeg irriterte meg litt på dette til slutt, hvor jeg nærmest var mer opptatt å få med meg hvordan vinkler var brukt og hvordan klippingen var satt sammen i alt det jeg så av både serier og filmer. Men jeg er glad det har sluppet taket for flere år siden, hvis ikke hadde jeg blitt gal flere ganger i løpet av alle seriene jeg nå har sett i det siste.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *