MED BYENS UTSIKT FORAN SEG

Categories Hverdag

Et av vårens vakreste tegn, og det er nå tid for å forberede seg til et nytt kapittel som nå venter rundt neste sving. Jeg vet veldig godt at dagene flyr, men blir like overrasket hver gang en ny runde står for tur. Neste som venter oss er april.

Og tenk at vi har vært så heldig å få en så fin start på påsken. Da jeg oppdaget kvelden før hvor vakker naturen kan være ved å se solen gå sakte ned bak noen hus kastet midt oppi et skogkratt, så bestemte jeg meg for at neste dag skulle jeg komme meg mer opp og frem for å nyte synet av det fine vi har rundt oss.

Nå kommer det nok til å havne et lass av bilder her, for på en sånn tur kunne man ikke unngå å reise av sted uten at selve speilrefleksen var med. Så, med den slengt rundt halsen og med trampende føtter opp i byens lille fjell, så var det bare å nyte den utsikten man nå skulle få.

Og det var opp til denne plassen kveldens tur førte oss. Midt i byen, så høyt opp man kom, og med den fantastiske utsikten man kunne se helt rundt. Denne kvelden var det ikke bare vi som hadde bestemt oss for å få med oss solnedgangen. Noen til hadde tenkt det samme, samt at det var noen andre som gikk tur igjennom også.

Og så ble man sittende der og vente mens solen gikk ned. På plass på toppen var vi allerede i sekstiden, og det viste seg at man hadde god tid til å få med seg hele tiden frem til solen gikk ned rett før åtte.

Med byens utsikt foran seg kunne man ikke akkurat klage. Og temperaturen var fin, hvis vi ser bort ifra at jeg endte opp med kalde hender, noe som er vanlig hos meg å få selv om jeg ikke fryser. Det er vel ikke stort annet å få ut av bokstaver som stokker seg, så la oss få ut resten av kveldens bilder av byen som taler for seg.

Det er litt av en by vi har med mange små og store perler og skatter hvis man tenker seg litt ekstra om. Jeg er kanskje ikke like flink til å benytte meg av dem, men setter pris på de gangene jeg tar meg tid til å se litt annet.

Den siste tiden på turen mens man så solen forsvinne bak skyer og landskap, så oppdaget jeg hvor kult det ble med andre mennesker foran solnedgangen som laget silhuetter. Og alt i alt ble det en flott påskekveld på fjellet, i trygge omgivelser i egen by.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *