KLISTRET BLIKKET FAST I BILDENE

Categories Hverdag

Så skjedde det igjen. Det var fredag og det ble kveld, og bare noen få timer av den fikk komme før man måtte slenge på røret og takke for seg. Kveldens 21-nyheter hadde så vidt rukket å starte da tanken om å legge hodet godt på puten og trekke dyna over seg plutselig ble en handling.

Jeg husker ikke stort av hva jeg rakk å tenke. Men både tankene og kroppen var så sliten at jeg var langt inne i drømmeland kort tid etter. Med drømmene som spant rundt skulle det vise seg at kroppen var ferdig uthvilt bare noen timer etter.

Øyelokkene begynte å bevege på seg sakte men sikkert, og resten av nervene våknet stadig mer. Noe av det første jeg tenkte da jeg skjønte at jeg hadde sovet nok, det var at klokkens visere skulle være et sted mellom et viss tall.

Jeg prøvde å dra ut søvnen litt lengre, men nå var det nærmest umulig å holde igjen. Så, da var det ikke noe annet å gjøre enn og starte denne dagen. Et lite blikk på klokkens tall lyst opp der jeg vendte dem mot meg. Ti over syv.

Jaja, så var det ikke stort mer å få gjort med det annet enn å sette seg opp og bruke den stille og rolige morgen til noe. Og før jeg visste ordet av det hadde jeg allerede serien foran meg.

Gårsdagens kveld ble avsluttet med noen episoder av denne serien, og dette ble også starten på denne dagen. Jeg anbefalte jo denne serien her for noen dager tilbake, og i hele dag har denne rullet over skjermen foran meg.

Jeg har nærmest klistret blikket fast i bildene som har blitt vist, og handlingen av alle drapene har jeg fulgt godt med. Det er minst et drap i hver episode, og etterforskningen springer på løpende bånd. Om du ikke har rukket å starte og se den så er dette en anbefaling å underholde seg med nå i påsken.

Med alle episodene som har blitt spilt av i dag så har det hendt at jeg har gjemt meg litt bak hendene, ja til og med dratt meg litt i håret. Du kan trygt si at spenningen er på topp og det er veldig lett å leve seg inn i det som skjer.

Nå som jeg snart har rundet hele serien så må jeg ut å jakte på noe mer som jeg kan fylle deler av påsken med. Jeg får bare lyst til å se enda mer krim og politietterforskning, og gjerne fra svenske skuespillere. Så jeg får se om det dukker opp noe nytt.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *