ÅRETS ANTREKK TIL AVSLUTNINGEN

Categories Hverdag

Det er ingen hemmelighet at jeg nå har begynt å telle ned dager til ferie. Ikke sånn telle ned som en gjør når man virkelig gleder seg til noe, men litt sånn i smug at man vet litt hva som står i vente. Frem til da skal jeg kose meg hver eneste dag jeg har igjen med alle de flotte barna, og litt ekstra med de som nå slutter.

Jeg husker så godt som for et år tilbake. Jeg jobbet riktig nok ikke med de eldste som da skulle begynne på skolen. Likevel var det rart at en gruppe skulle vandre veien videre, samtidig som en måtte avslutte et fantastisk prosjekt vi hadde hatt og ta i mot litt forandringer som sto foran oss.

Hvert år er det alltid litt trist å ta farvel med de aller eldste i barnehagen, og i ettermiddag var det duket for årets sommerfest med alle de fantastiske yngre og eldre sjelene som en har fått lov til å følge dette året.

Det at jeg nå skulle få oppleve en sommeravslutning i en helt ny barnehage og jobb var på en måte litt annerledes. Delvis samme innhold som jeg har vært med på tidligere, men likevel fikk jeg et litt annet inntrykk.

I anledningen til denne dagen tok jeg derfor frem et av de nye plaggene jeg har gått til innkjøp av den siste uken, det som skulle bli årets antrekk til avslutningen. Sommerværet er jo delvis her med bra tegn, selv om jeg gjerne skulle hatt enda mer av det. Men i dag var det så god temperatur at det var behagelig å gå rundt i denne overalen fra Lindex, som du også kan finne her om det er av interesse.

For aller første gang på så lenge jeg kan huske, så tok jeg altså meg tid til å danne en finere flette for dagen. Håret gjør jeg egentlig ganske lite med i hverdagen, samt helgene også. Til morgen i dag tok jeg derfor et tak og danderte alle hårstråene sammen til denne fletten, og jeg brukte å lage den gjennom hele sommeren omtrent for et par år tilbake.

Det er jo så enkelt å lage dem, selv om det kanskje kan ta et par minutter ekstra om morgen. Men kommer det enda mer sommervarme nå så er slike fletter ypperlig å gå med for å gi lettere veier for at vinden kan kjøle litt ned opp i topplokket.

Men skal jeg komme med en konklusjon for dagen midt i uka, så har det gått veldig fint, og humøret har vært oppe. Jeg har også klart å være litt ekstra fornuftig med å få unna litt oppgaver jeg har hatt, og gleder meg også til denne oppgaven min er i mål. Kanskje kommer det en liten smakebit av den etter hvert?

Til slutt vil jeg komme med at dagen startet med sol og fint vær. Men fra den siste lille delen av ettermiddagen og denne kvelden, så har det vært litt vått, grått og overskyet. Ikke akkurat den mest happystemningen, så en kan trøste seg med at det snart er helg. Nyt kvelden – snart er det også ferie!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *