SPESIELT EN TING JEG VAR UTE ETTER

Categories Hverdag

Endelig var det min tur til å avslutte dagen, pakke sammen sakene mine og komme meg hjemover. Nå var det tid for helg. Det å kunne ta seg en liten pust i bakken etter en flott uke var noe jeg så frem til.

Som oftest blir det bare å ramle rett ned når jeg komme hjem fra jobbedagene. Men i går var ikke en sånn dag. Jeg rakk så vidt å la pulsen senke seg, og før jeg visste ordet av det var man på vei innover mot Oslo.

Men så langt inn som til Oslo ble det ikke denne gangen. For stoppestedet denne fredagskvelden ble på Slependen, på det store stedet man kan se på så utrolig mye – nemlig IKEA. Her skulle jeg bruke tiden min denne fredagskvelden rett etter jobb, og det var ingen dum idé.

Innover alene dro jeg riktig nok ikke, men fikk trasket rundt med en liten del av familien ettersom vi hadde noen små ærender som skulle gjøres. Det var heller ikke så veldig mye trafikk der denne kvelden, men det var likevel litt folk som hadde samme planer som oss.

Det er ingen hemmelighet at dette er et sted jeg liker å gå rundt og se på alt som finnes der. Det er jo så stort, mye større enn det kjedelige kjøpesenteret vi har her i byen, selv om det ikke er helt det samme. Jeg kunne helt sikkert klart å gå flere runder også, og både sett og tatt på alt jeg gikk forbi.

Jeg kunne fint klart å ta med meg nesten alt som er der hjem, om jeg så hadde hatt plass til det. Men det var spesielt en ting jeg var ute etter. Noe til meg selv, noe som jeg kunne unne meg denne fredagen.

Som bildene taler så kom jeg derfor ikke tomhendt hjem fra det svære stedet som IKEA har boltret seg utover. Og det jeg var på utkikk etter var et nytt nattbord som jeg kunne ha gleden av. Men, så fant jeg heller ikke det perfekte nattbordet som jeg så for meg. Det var ingen som falt i smak. Ikke før jeg kom over et annet møbel som også kunne egne seg ved å ha ved siden av sengen min.

Vi var vel hjemme nærmere halv ti på kvelden, men det stoppet ikke meg i å starte rett på monteringen. Jeg hadde hatt en lang dag på jobb, og rett avgårde etterpå for å traske noen timer. Så egentlig var jeg rimelig sliten. Men det klødde så fælt i fingrene, og dermed ble resten av fredagskvelden min brukt til å skru.

Så nå er det nye møbelet skrudd opp og blitt satt på plass, og jeg er ganske fornøyd om jeg skal si det selv. Problemet er bare at jeg skulle ønske at jeg hadde mye større plass. Å ha et rom på fjorten kvadratmeter begynner å bli i det minste laget når jeg eier så mye. Men det skal jo sies at jeg trives veldig godt her for det. En dag, en vakker dag der fremme, så kan jeg glede meg til neste steg.

At jeg skal overleve klarer jeg nok frem til det, og at jeg har klart å innrede et rom som er ganske lyst, samtidig som det har noen små mørke detaljer, det er jeg fornøyd med. Og her er den nye hyllebenken min, som også er nattbordet mitt. Egentlig er det en TV-benk, men det som er så bra er at den kan brukes til så mye annet også.

Men å komme hjem fra IKEA med bare denne benken kunne jeg jo ikke. For når man kommer over andre fristelser som man bare ikke klarer å gå forbi, så måtte jeg jo ha med meg et par slike stålamper også. Syns de var så fine, også kunne jeg bruke dem til å gi en annen lysstemning i rommet. For taklampen og et par små andre lamper jeg har gir jo ikke samme effekt. Så litt variasjon er fint. Men så kjøpte jeg dem først og fremst fordi jeg syns dem var veldig fine.

Fortsatt så føler jeg at det er et eller annet som mangler rundt meg. En eller annen detalj eller endring jeg trenger for at rommet skal bli akkurat sånn som jeg ønsker. Jeg vet enda ikke helt hva det er, men kanskje finner jeg ut av det etter hvert. Men at det er kommet inn noe nytt, det liker jeg.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *