AT DET INNERST INNE ER ETTERLENGTET

Categories Hverdag

Så satt man her helt tom, og tankene svirrer rundt av de få man har for øyeblikket. Eller det er nok mange av dem, det er bare det at jeg ikke helt har kontroll på dem alle ettersom hverdagen nå blir litt annerledes de neste ukene.

Jeg husker så godt den dagen på sensommeren for snart et år siden da man kom tilbake for å treffe de godhjertede unge og kloke hodene igjen, samtidig som man skulle bli kjent med helt nye og verdifulle barn. Jeg var så klar for å lage meg et fint, minnerik og fantastisk år. Men tenk, nå er allerede dette året endt sin gang.

Hvor ble du av? Hvor forsvant du sånn at jeg nå kan gå tilbake å finne deg? Kan jeg egentlig huske hva jeg tenkte nå i høst? Hvorfor lot du året gå så ufattelig fort? Dette er vel bare noen av veldig mange spørsmål jeg kan stille meg selv, og like overrasket blir jeg hvert eneste år.

Denne gangen skal det sies at det hele kom veldig brått på meg. Kan ikke akkurat si at jeg har rukket å gjøre meg noen tanker fra overgangen mellom det å være i full jobb, til det og nå kunne tilbringe late dager som jeg selv kan kontrollere og gjøre akkurat hva jeg vil med de neste ukene. Ja, sånn nesten i hvert fall.

Vi har jo også vært ganske heldige å få oppleve en fantastisk sommer hittil, og planen er jo at vi nå skal håpe på enda flere flotte uker med sommersmak i munnviken. Selv om det hele kom så brått på, selv om jeg visste at tiden var inne for mange late dager, så er det rart at man nå, akkurat i dag har kunnet gå ut i ferie. Ferie liksom?

Jeg vil vel tro at det kanskje kan føles litt rart de første dagene. Men jeg kan også innrømme med å fortelle at det innerst inne er etterlengtet. Sommerferie? Jeg har virkelig sommerferie nå i en lenger periode.

Men hva skal man fylle denne ferien med? I min plan har jeg ikke planlagt noen reiser. Ikke en eneste reiserute er lagt, og for øyeblikket har jeg ikke en eneste punkt på listen over hva jeg vil bruke ferien min på. Det eneste jeg vet helt sikkert er at jeg skal nyte den for alt den er verdt, for det er et helt år siden sist man hadde så lenge fri.

Nå får bare de neste ukene vise veien av hvordan denne sommeren blir. Litt småplaner har jeg jo, men det kan jeg se om jeg får tatt siden. Nå skal denne helgen nytes, og så får vi ta det derfra. Sommer og sol i Tønsberg blir det i hvert fall, og jeg er klar!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *