SÅ DU DE SKYENE SOM VAR OVER OSS I GÅR KVELD?

Categories Hverdag

Er det dette som tyder på at det kan bli en spennende sommer, hvor vi kan belage oss på at det vil gå både opp og ned gjennom de ukene vi nå skal gjennom? For er det sånn dette skal være så håper jeg vi ser mest av det på kveldstid.

I skrivende stund lar jeg blikket feste seg så smått ut av vinduet. Det er ganske blått, men farten på himmelen lar de hvite små og store skyene suse forbi i relativ stor fart. Fornøyd er jeg med at dem er så hvite og fine som dem er i dag, i motsetning til det som viste seg å være her i går.

Akkurat det fineste sommerværet var det ikke i helgen, og regnet høljet ned i motsetning til det har pleid å være i det siste. For naturens del var det godt at det kom noen skikkelige skurer, med tanke på den store brannfaren som har vært, hvor det også har oppstått flere branner. Så, dette trengte både naturen og vi.

Men så du de skyene som var over oss i går kveld? Jeg har alltid vært fascinert av skyer, og det er så mangt man kan forestille seg av å se på dem. Når du tenker over det så er det ikke bare skyer som eier en fargeskala som går fra lys hvit til mørk grå.

Da jeg var på vei til å legge meg i går kveld var det nokså lyst ute. Et blikk ble vendt ut, og da jeg så det som jeg så fór jeg en snartur ut før jeg måtte få lagt meg. Det var spennende skyer som svevde i et felt, og hadde dem bare vært litt mørkere er jeg sikker på at det hadde vært store sjanser for noen heftige salutter over oss denne kvelden også.

Men så langt kom det ikke denne gangen, så satser på at både lyn og torden kommer på besøk snart igjen i en senere anledning. Når jeg tenker over det så er det utrolig hvor magisk været kan være, både av skyer og kontraster det kan gi.

Fint var det i hvert fall, selv om plassen rundt her ikke er sånn veldig å skryte av. Hadde det vært opp til meg så skulle jeg fint ha bodd på en plass hvor jeg så og si var åpent rundt meg. Hvor omgivelsene hadde så mye luft rundt seg sånn at det var plass for å få med seg hele gangen fra solen sto opp og til solen gikk ned. Kanskje jeg er heldig å finne et sånt sted å bo i fremtiden? Uansett, det er utrolig å se hvordan værelementene spiller sammen noen ganger.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *