BLE DET JULESTJERNE I ÅR?

Categories Interiør

Da var desember allerede i gang, og flere dager har rukket å forsvinne. Jeg vet ikke helt hva jeg føler selv, men noe direkte julestemning har jeg heller ikke i år. Julemusene har stått fremme en uke allerede, men syns ikke de gir så mye jul tilbake.

Rett før vi hoppet inn i ny måned så rakk jeg også å få opp julestjernen, sånn at det kanskje var håp om å kjenne litt på julen. Men heller ikke det gjorde så veldig mye susen på stemningen, så da var det ikke annet enn å lete seg frem til ny julestjerne. Og når sant skal sies så har det jammen ikke vært lett å finne den riktige utvalgte.

Mange fine stjerner har jeg sett, men det har også vært utplukket på steder som jeg har vært innom. Men ingen har falt helt i smak på det jeg har vært ute etter. Ikke at jeg hadde sett meg ut hvordan den skulle se ut. Men ble det julestjerne i år? En liten bytur på denne dagen skulle gjøre endringer, og da jeg så denne stjernen slått opp i butikklokalet, da var det bare å skaffe seg en sånn selv.

Denne julestjernen syns jeg var veldig fin hvor den hang rundt i taket i butikkens lokalet. Stor og fin, og rødfargen likte jeg godt. I posen ble den med meg hjem, og så var det bare å få den opp i sitt eget vindu. Og det var ikke før den hang i vinduet at jeg så hvor stor den egentlig var.

For denne syns jeg ble litt vel stor med tanke på størrelsen vinduet mitt er. Det var i hvert fall det første jeg tenkte. Hele utsikten blir jo blokkert – ikke at det er så stort spennende å se på utsiden. Nå er det i hvert fall ingen tvil om at jeg har fått tak i ny stjerne, og jul i vinduet er det nå blitt.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *