JUL? ALLEREDE?

Categories Blogg

Enda en helg er om kort tid forbi, og igjen så sitter man her og lurer atter en gang på hvor det ble av disse fridagene som man kaller helg. Tidligere denne uken så hadde jeg sett for meg at denne helgen skulle være en helt vanlig helg som alle de andre. Men det var først i går jeg innså hvor i kalenderen vi hadde kommet.

For det var først her i går at jeg innså at dagen etter, altså i dag, at det ikke var en helt vanlig, stille og rolig søndag som det ellers er. Eller, stille og rolig har dagen for så vidt vært, men det er allerede nå at adventstiden starter. Dette slo meg hardt bak i hodet i går, at det var første søndag i advent alt nå. Og akkurat i siste liten fikk jeg somlet meg til å finne noen adventslys som kunne brukes.

Med lite nøye planlagt og at den kom så brått på som den gjorde, så fikk jeg i dag romstert litt og funnet frem litt julepynt. Det skal sies at julestjernen kom opp for en uke tilbake, og nå har også julestemningen kommet så smått til syne her også.

I utgangspunktet hadde jeg ikke store planer for at disse musene skulle frem nå, eller at de i det hele tatt skulle få se lyset. Men så kom dem frem likevel, og siden året er blitt som det har gjort, så må man jo sette ekstra pris på årets julestemning.

Og denne tiden er jo så koselig. Og når vi er kommet inn i sesongen med dager som er mer mørke enn lyse, så er det viktig å lyse opp til god stemning rundt oss. Litt julestemning skal man få til i det minste, selv om det har blitt mindre av det med årene. Det er bare det at det ikke har gått helt opp for meg. Jul? Allerede?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *