JEG ER LITT FOR GLAD I KOSEKLÆR

Categories Hverdag

Mørkt ute. Stille rundt. Man merker jo litt at tiden ikke er en gang som den var. At alt som skjer rundt oss inkluderer oss alle, både på godt og vondt. Litt mer vondt for noe kanskje. Vi må tenke litt mer over hva vi gjør, hvordan vi handler. For er det noe jeg er helt sikker på at vi alle vil så er det å få bort denne pandemien, selv om tiden for når er uvisst.

Det har jo blitt litt farting, litt shopping og andre små ting som man har måttet gjøre eller har hatt lyst til. Det er umulig å være helt isolert for å være i kontakt med andre mennesker, og mennesker generelt er så viktig for oss. For oss som sitter mye alene også.

Det er heller ingen hemmelighet at jeg har hatt mitt å slite med opp gjennom årene, og noe kan fortsatt være litt vanskelig for meg den dag i dag. Men det er vel en av de tingene det er å være menneske. Vi har alle et eller annet vi sliter med, om det så bare er et lite hinder eller en større utfordring.

Men de gangene jeg har mulighet til å komme meg på en liten rundtur her i byen, om det så bare er et besøk på butikken, eller om det er å komme seg innom et annet sted så er det med på å hjelpe til å få det til å skje litt i ukene.

Sånn som her om dagen da det ble en liten rundtur innom kjøpesenteret for å se, og for å få tiden til å gå litt og finne på litt andre ting. Jeg legger også veldig godt merke til når jeg er ute at mange er flinke til å holde avstand, med tanke på viruset som befinner seg rundt oss. Når man møter mennesker hvor vi må gå forbi hverandre, så går det så og si på autopilot at man trekker seg litt mer unna hverandre sånn at det blir god nok plass for å spasere forbi. Og jeg er sånn selv.

Nå som det blir senere lyst og tidligere mørkt ute, samt at kulden sniker seg enda mer på, så var det noe jeg klarte å stanse ved da jeg var innom en butikk på kjøpesenteret da jeg var der sist. Det var stille og rolig generelt i alle butikkene, så lange køer var det ikke å se når man havnet i den fellen hvor man ikke hadde planer om å finne seg noe.

Jeg er litt for glad i koseklær, og det er vel det som det går mest av fra tiden nå og utover vinteren. De som kjenner meg godt vet at jeg er en av de største frysepinnene, så da jeg kom over denne kosedressen som jeg fant hos Lindex klarte jeg ikke å la den bli værende igjen i butikken.

Et veldig enkelt sett, men også utrolig deilig å ha på seg. Og når jeg tenker meg om så var det greit likevel at jeg dro med meg dette hjem, for i skapet mitt finner jeg bare single joggebukser fra de tidligere kosedressene jeg har hatt. Jeg vet at overdelen til det ene settet mitt ble ødelagt av noen flekker, mens den andre genseren ble sporløst forsvunnet. Så da kunne jeg unne meg dette settet med god samvittighet likevel.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *