DAGEN FOR Å HYLLE ALLE SINE MØDRE

Categories Hverdag

Søndag. En vinterdag med mye snø og is, og legger man godviljen til og lytter ekstra godt etter så kan man faktisk høre den fantastiske lyden. Bølgene som beveger seg gjennom luften, og tegnet på at snøen, forhåpentligvis, smelter.

For er det et stort ønske jeg nå har så er det at vinteren er på vei bort. Nå er det nok, og alt har vært hvitt og mørkt alt for lenge. Derfor har det nå de siste dagene vært ekstra godt å se at solen har sprunget ut for litt mer kjærlighet gjennom skyhimmelen som har vært over oss.

Men i dag er det ikke en hvilken som helst dag. Det er søndag og det er fri. Det er den siste dagen i uken, den som alltid pleier å være uten planer som oftest. Men denne dagen er litt ekstra spesiell.

Morsdag, dagen for å hylle alle sine mødre. Skal jeg være ærlig så har verken jeg eller vi gjort så veldig mye ut av selve dagen. Noen velger å gjøre det ene og det andre. Andre velger bare å gjøre noe, mens kanskje du og noen få til velger å la dagen så vidt fly forbi.

Heldigvis er vi alle forskjellige, og vi har ulike behov for en sånn dag. Men det jeg ikke kan gjemme meg bak og slippe unna, det er at jeg i det minste gjør en liten ting for min mamma.

På årets morsdag hadde jeg ikke en eneste kreative tanke. Og ikke nok med det – hva skulle jeg finne på til en mamma som så og si har alt? Og jeg har jo ikke akkurat lyst til å kjøpe noe bare for å kjøpe. Verdiløse ting er ikke så spennende på en sånn dag.

Men hva skulle jeg finne på? Uten at jeg gikk så mye inn i tenkeboksen på å finne det “perfektet”, så gikk jeg for det som folk flest setter alltid stor pris på – å gi disse rosene som er vist på bildene. Blomster er alltid koselig å få, og dermed fant jeg noen farger som jeg selv satt sammen til en lekker rosebukett.

Jeg danderte og ordnet til et mønster i buketten for å gi den litt ekstra kjærlighet. Satte den i den flotte vasen til mamma som hun fikk av meg til sin 50-årsdag. Vasen i seg selv liker jeg veldig godt, og den står alltid fremme til pynt i stuen vår. Fin er den, men ekstra flott ble den da rosene dannet sitt mønster i vasen.

Bare det lille ekstra på morsdagen gjorde mamma glad, og det er ikke alltid en trenger å stelle i stand en heidundranes stor plan for alle mødres dag. Det er bare snakk om det lille ekstra som skiller seg litt ut fra alle andre dager ellers i året.

Men så lurer jeg på en ting – hva gjør dere for deres herlige og fantastisk mødre? Jeg vil gjerne høre om du har noe du vil fortelle eller dele, for det er alltid spennende å høre sånt fra andre. Og det som er så fint er at ikke alle gjør akkurat det samme. Ønsker dere en fantastisk morsdag, alle mødre!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *