DEN STØRSTE POSEN HUN HADDE

Categories Blogg

Prøv å senke skuldrene, kast av deg buksa og len deg godt til rette bakover for å la kroppen puste ut. For skal jeg være ærlig så kjenner jeg at det nå skal bli godt med helg!

Og det syns jeg at jeg sier hver eneste gang. Men det skal sies at det er sant når man både føler og at hverdagen er så hektisk som den er. Heldigvis er mye bra med uken. Men da man står på ganske høyt hver eneste dag, da kommer det noen ganger litt ekstra høye bølger hvor man kjenner litt ekstra på det.

Innerst inne blir man sliten, og da ser man ekstra frem til fridagene. Og det gjør jeg nå. Og siden helgen står rett foran oss, eller vi er så og si i gang med den allerede, så kan jeg dele et lite tips med dere. Eller er det et tips?

Det hele startet dagen før i går – altså her om onsdagen. Plutselig smeltet det en liten tanke inn på meg at jeg ønsket en liten tur ut. Jeg ville bevege meg innom byen. Ikke på det ene eller andre utestedet, men på kjøpesenteret.

Etter en vel gjennomført dag på jobb i går smatt jeg en tur innom byen. Besøkte en butikk som jeg ønsket veldig å ta en titt i. Av den spontane tanken som først kom til meg var at jeg ville innom byen for å se etter noe mer til samlingen min.

Ja, for jeg har nemlig en samling som jeg driver og samler på. Ikke en sånn samling av bruskorker som jeg en gang gjorde, men en mer sånn samling som er mer nyttig i livet om jeg så kan kalle det dét.

Det viser seg sånn at jeg fortsatt bor hjemme, og jeg har enda ikke klart å komme i et eget og nytt hjem som bare er mitt. Men den tiden kommer, en eller annen gang, og i mens har jeg muligheten til å spare.

Spare både på det ene og det andre, og det er et spesielt servise, eller sett som jeg samler på. Til jul fikk jeg påfyll av Poul Pava merket. Og det begynner å dra litt bedre på seg i flytteesken med dette.

I går ville jeg derfor ta turen innom Kitchn på Farmandstredet bare for å se om de hadde noe nytt og som jeg ikke allerede hadde. Jeg har vært flere ganger innom der, og jeg syns egentlig de har litt lite inne i butikken sin av akkurat dette. Har sett at de har en del mer på nett som man kan få kjøpt, men så er det noe helt annet å se det foran seg og holde det i egne hender først.

At jeg hadde litt flaks når jeg først var innom der kan jeg jo si at jeg hadde. Når først tanken kom at jeg ville dra på utkikk etter flere skatter, så viste det seg at de hadde fått påfyll av akkurat det jeg var ute etter.

Og vet du hva? Du skulle nesten tro at de visste at jeg skulle ta en sånn spontantur innom dem, for mer til flaks kunne jeg nesten ikke hatt. Det første var at dem hadde en del mer varer inne av Poul Pava. Og ikke nok med det – de hadde også satt det ned til 50%!

Oi, så flaks jeg hadde. Jeg kom akkurat innom på riktig tidspunkt til å gjøre et ganske så stort kupp syns jeg, for dette merket koster litt selv om det ikke er noe av det dyreste. Og for å få med seg alt dette hjem så dro damen bak kassen frem den største posen hun hadde.

Når det først er så stort salg så må man virkelig slå litt ekstra på stortromma syns jeg. Så, nå har jeg fått enda mer påfyll av det lekre serviset. Jeg har ikke gått i det som er hvitt, men av glass som er gjennomsiktig. Syns det er finest, selv om jeg har to krus som er helt hvite med farget tegning på.

Med andre ord ble det en liten lykketorsdag denne uken, og jeg er langt ifra misfornøyd med det. Jeg er rett og slett glad. Glad for at samlingen ble større, og ikke minst at summen ble lavere. Kunne ikke blitt bedre det. Nå er alle lagerplassene for flytteoppbevaring min ganske så fulle, så om jeg finner eller får noe mer nå så må jeg nesten kaste meg selv ut fra barndomshjemmet. Er vel egentlig på tide. Bare ikke helt enda.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *