DEN FENGET I HVERT FALL MEG

Categories Hverdag

Og der var man dypt konsentrert i handlingen som skjedde foran seg. Jeg begynner å like disse helgene litt mer. Jeg ser i hvert fall et slags mønster som det går helt fint å følge. Mange gleder seg når helgene kommer, hvor man blant annet kan sove lenge og sove ut de timene man kanskje mistet fordi det ble litt senere kvelder enn først antatt tidligere i uken.

Men her fortsetter de fine rutinene som jeg har hatt en lang stund nå, og jeg merker at det er noe jeg liker. Igjen så har disse to fridagene startet allerede i syvtiden, og den tiden på morgningen hvor man kan nyte stillheten er spesielt deilig. Jeg kan nesten ikke huske sist jeg sov lenge på en fridag, hvor klokkeviserne hadde passert langt over åtte – minst.

Uansett, morgentimene startet med dagens episode av Sporløs. Like spennende er det hver gang, om vedkommende finner sin slekt et eller annet sted der ute i den store verden. Deretter fikk jeg endelig somlet meg til å ta fatt på den nye sesongen av enda en serie som jeg har fulgt meg på, og som jeg hadde gledet meg til å se en fortsettelse på.

Det er nok ikke bare jeg som har latt meg fenge av nrk-serien, Exit. Jeg husker jeg så første sesong og fenget meg helt opp i den. Husker også at jeg ble litt sur eller noe i den tonen da den første sesongen endte som den gjorde. Jeg ville rett og slett se mer.

Og nå fikk jeg endelig gjort det. Jeg har hatt et lite maraton av denne nye sesongen i dag. Alle episodene har gått på løpende bånd, og like spennende denne gangen som det førstegangen var. Om du ikke har latt deg se denne serien så er den sterkt anbefalt. Den fenget i hvert fall meg.

Som oftest pleier disse dagene, den siste dagen av enden på uken å være nokså halvsløvete og daff. Det pleier liksom ikke å skje så mye spennende på disse søndagene, men i dag fikk jeg den til å gå med å suse meg gjennom denne serien. Og søndagslooken med serie er på plass også.

I det rulleteksten rullet over skjermen etter at jeg hadde sett hele, så står jeg igjen nå og nærmest venter på at en ny sesong skal bli satt i gang. Så fengende var det, og noen serier slår bedre an enn andre. Og denne var en av dem.

Nå som jeg har klikket meg gjennom hele historien, så må jeg vel nesten finne meg noe annet å se på det neste døgnet, og tiden videre. Hva det skal være, det er jeg ikke riktig sikker på enda. Men noe kommer jeg nok til å finne. Det er rart det hvordan serier fenger oss, og hva vi må se. Hva slags serier følger du med på for tiden? Det finnes jo så mye bra som er blitt laget.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *