DEN SISTE HELGEN

Categories Hverdag

Hvis du ser ekstra godt etter og legger godviljen virkelig til, og kanskje fantaserer litt, så kan man se det gløder i blikket til denne ormen over hvor glad den er for at helgen nå er her. Den siste helgen.

Den siste hverdagshelgen før man gjør seg klar for litt ferie. Ferie? Hvor ble dette jobbeåret av? Blir like overrasket hvert år, sånn som jeg gjør med alt annet. Og nå sitter man her med kun en uke igjen.

Jeg husker så godt da høsten kom og man tok i mot barnegruppen etter sommerferien, hvor det også var kommet noen nye barn inn i den gode flokken av fine mennesker som allerede var. Og jammen ble det en fantastisk gjeng som man har skapt mange fine øyeblikk og gode minner sammen med.

Fortsatt så angrer jeg ikke over valget jeg tok for noen år siden, da jeg satt på skolebenken og gjennomførte tredje og siste året med medier og kommunikasjon, da jeg endelig fant ut av hva det var jeg ville jobbe med. Jeg ville jobbe med barn.

Og tenk, når har jeg allerede vært i samme arbeidsyrket i 8 år. Tør nesten ikke tenke over hvor fort det har gått, og hvor fort det kommer til å gå i svingene de neste årene. Å jobbe med barn skjer det ting hele tiden, og jeg er glad for å ha gleden av og være så heldig med jobben jeg har.

Jeg har gledet meg til jobb hver eneste dag, hvor jeg alltid har møtt smilende barn i dørene når jeg har kommet. Jeg har fått altfor mange minner jeg nå kan se tilbake på, og jeg ser frem til å skape enda flere.

Men før man tar fatt på den siste arbeidsuken, så skal man nyte helgen og håpe på et fantastisk sommervær. Samle siste del med energi til å lage en fin slutt på dette barnehageåret, så får man se hva denne helgen bringer.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *