DESSERT SOM IKKE ER AV DE VERSTE

Categories Hverdag

Da fikk vi sust oss inn i en ny februar, en ny måned som skal by på mer av det gode og hverdagslige livet. Hva de neste tjueni dagene har å by på – og ja, der så jeg at vi har fått et skuddår, så blir det spennende å se hva man får fylt denne tiden med.

Jeg tenkte jeg skulle komme med et lite tips, et såkalt mattips om noen har lyst til å prøve noe nytt som dem kanskje ikke har prøvd før.

Det hele startet med at jeg så på noe på en av de sosiale plattformene. Jeg kan ikke helt huske hvem som delte eller viste dette, men det er ikke poenget mitt nå. Uansett, denne personen skulle unne seg noe ekstra, og dermed fant de frem en skål som ble fylt med eplebiter.

Epler i seg selv er jo godt, selv om jeg ikke spiser det så mye lenger. Eller jeg gjorde det ikke, frem til jeg så denne kombinasjonen av en dessert som ikke er av de verste.

Jeg fant vel fort ut at jeg ikke kunne la dette vente, eller for den saks skyld – la det ende i glemmeboken for så at det skulle forsvinne. Og dermed var det hele gjort.

Jeg hadde akkurat rukket å se “innslaget” da jeg kunne kjenne et hint av smaken i munnen med en gang. Dette måtte jeg bare ikke gå glipp av, og med det samme suste jeg avgårde til butikken, for varene hadde jeg ikke liggende.

Vel hjemme igjen var det bare å få testet ut dette som så godt ut. Noen epler ble kuttet i ønsket biter og ble slengt i skålen sin. Og så kom det magiske – å øse på med vaniljesaus.

Jeg kunne ta til meg den friske lukten jeg fikk fra dessertskålen, og jeg kunne ikke vente med å ta den første smaken. Nå kjente jeg at jeg gledet meg, og det var bare en ting å gjøre. Den første biten ble tatt. Jeg lot meg kjenne på smaken, og så var det vel egentlig gjort.

Jeg måtte ha mer. Heldigvis rommet skålen tre store grønne epler, og en stor slump av vaniljesaus. Selv kan jeg spise noen epler en sjelden gang, selv om jeg liker det veldig godt, og vaniljesaus i seg selv er jo søtt. Så smaken av denne kombinasjonen går det kanskje an å tenke seg på forhånd før man tester det ut.

Jeg kan jo nå innrømme at dette ikke er siste gang jeg spiser noe sånt. For meg var det helt innafor å kunne kose seg med noe sånt som dette, og jeg anbefaler det videre til at du tar deg en smak. Kanskje er det ikke noe for deg, eller så vil det falle helt i klaff med dine smaksløker også.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *