DET BLE HOPP OG SPRETT OG DANS

Categories Hverdag

Du vet når du har tid til å sove litt lenger når du først har mulighet, men velger likevel å stå opp like tidlig som du ellers gjør? Sånn ble det i dag. Også på en fredag. Det hadde jo vært deilig å få seg litt ekstra tid på øyet, men jeg er ikke sånn.

Er det noe jeg liker så er det god nok tid om morgen. Og i dag ble det nesten tre timer alene på morgningen før man måtte tråkke seg videre til jobb. Endelig var fredagen her, og jeg var litt spent på hvordan denne dagen ville bli.

Mot vinduet i en liten stund i morgentimen så banket regnet på. Våte dråper ute i et par plussgrader, og jeg var alt annet enn lei meg for det. Hadde det vært minusgrader som viste seg og snø som ramlet ned, ja da hadde jeg ikke vært stort i godt humør. Aller helst skulle jeg ønske solen skinte, men var mer fornøyd med at regnet viste seg istedenfor.

Med en stille og rolig morgen man hadde bak seg så ble det langt ifra så stille og rolig da man kom seg på jobb i dag. Men når jeg tenker meg om så er det vel aldri helt stille der, selv om jeg er veldig glad for at jeg får jobbe med en sånn gruppe som jeg får være sammen med, med så mange flotte og herlige personligheter av barn som jeg stortrives med å dele hverdagen min med. Tenk å være så glad i jobben sin.

Timene flyr med sine trappetrinn som danner dagen. Man vet hvordan dagene legges opp, men man er aldri helt sikker på hva det fylles med før man står midt opp i det. Og det er det som er så spennende og fint, at man kan være med å bygge opp dagene ut ifra hverandres behov og hva man trenger eller ønsker.

Jeg har vel aldri angret på at jeg listet meg inn i barnehagehverdagen for første gang, og årene har bare ballet på seg. Endelig var det blitt fredag igjen, og denne gangen ble det virkelig storfeiring av at helgen var rett rundt hjørnet da vi var bikket timene midt på dagen.

Tenk å ha en sånn mulighet hvor man kan finne frem litt spennende lys som skaper stemning i et mørkt rom, samle barna sammen og fylle hele omgivelsene med glad musikk. Det var moro det, og barna hoppet opp og ned, danset mye og var så glade at smilene nesten var på vei helt rundt.

Det ble hopp og sprett og dans med barna på jobb. Det var jo tross alt fredag. Men om det var barna, eller meg som koste seg mest. Vil vel si at det var en god blanding av begge deler, og vi hoppet rundt og spredde glede og mye moro sammen. Akkurat der er jeg glad for at jeg har mulighet til å få være med på å lage slike minner også, og nå kan man nyte litt helg før den forsvinner igjen.

2 kommentarer

2 thoughts on “DET BLE HOPP OG SPRETT OG DANS

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *