DET NYE LEKETØYET

Categories Hverdag

Hvem er det som trenger å reise langt for å oppleve ferie og avslapning, når man kan suse rundt i egen hage og bråke fra seg litt? Etter og hatt et morgenbesøk av rådyrene igjen, så bar det av gårde for å få tak i det siste jeg manglet for å sette i gang med dagens lille plan, som også skal bli gjort noen flere dager i sommerferien regner jeg med.

For det jeg trengte var noe som kunne stenge lyden for disse ørene mine. Som kunne være med å dempe støyet som ville komme, og som kunne ta vare på og ikke lage skader for den gode hørselen jeg allerede har. Så når man fikk tak i dette hørselsvernet, da var det bare å sette i gang da.

Og tenk å starte helgen med et lite stykke arbeid og en god dose svette på en så fin og solfylt dag som dette. Skal riktig nok sies at dagen startet med et regnskyll, hvor mørke skyer svevde over byen. For min del hadde jeg håpet på et ordentlig tordenvær, men ble aldri noe av det før solen rakk å komme frem.

Og jammen godt var det. For da fikk jeg endelig fått prøvd ut det nye leketøyet mitt som jeg fikk i går. I flere år har jeg vel ønsket meg et skikkelig redskap. Et monster som er mye kraftigere og tar bedre tak i det som jeg vil kalle jeg har av et lite prosjekt.

Jeg har jo gått løs på denne skogen her allerede i sommer. Fått meid ned flere busker og større trær. Men det prosjektet der er langt ifra ferdig. Siden kapping av trær har blitt lagt litt på vent, så var det veldig moro å gå løs med et enda større redskap av en maskin. Var noe helt annet enn hånd- og buesag.

Da tiden slo slagen midt på dagen i dag var jeg allerede i gang med å teste ut dette nye leketøyet mitt. Og så var det bare å gå løs på skråningen. En knakande god ryddesag til mitt bruk er dette her, og det gikk så mye fortere og bedre enn den lille hageljåen jeg har flydd rundt med.

Om det ble fart på prosjekt skråning – det kan du trygt si. Og litt av et monster og jobbe med. En prøveøkt med dette beistet har allerede blitt testet ut, og jeg gleder meg til å få bort alt av ugress og få skråningen ordentlig ryddet. For det er ingen hemmelighet at jeg har hatt lyst til å gjøre noe med den i flere år nå, og det gror jo så fort.

Det skal også sies at når jeg har syklet tidlig på jobb denne sommeren, så har jeg sett flere arbeidsfolk som har klippet gress og vært ute med sine maskiner. Og jeg har alltid vært misunnelig på dem når de har gått rundt. Men nå har jeg endelig en jeg også som jeg kan leke meg masse med.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *