DET NYE PÅSKEGODTET

Categories Mat

Påskesol, vårstemning og lang dag. Langfredagen har blitt fylt opp så langt med en del latskap fordi dagsplanen har vært helt tom. Også i år er det hjemmepåske. Ikke bare på grunn av restriksjonene som vi må ha med oss rundt i sekken, men fordi det er godt å fylle en liten ferie med det også.

Kunne koble ut og ikke la tankene fyre løs på alt for mye, selv om man likevel ikke kan lure seg helt unna disse tankene. Det er ingen hemmelighet at det også her er blitt påskekos gjennom uken, og at det kommer til å bli enda mer. Men å kunne sluke i seg noe godt som dette, det er i hvert fall ikke feil.

Gjennom hele uken har jeg vært fristet av en slik skål som har vært fylt helt opp, og hver dag har jeg ikke stått i mot og derfor trøkket i meg en del vitaminer. Ikke at jeg har noe kontroll over hvor mye jeg får i meg av de ulike vitaminene, for her går det mest i å spise og unne seg akkurat det jeg måtte føle for.

Uansett, det smaker så godt som det ser ut, om ikke bedre. Og denne blandingen av både kiwi og appelsin går nærmest ned på høykant. Jeg har ikke vært så veldig flink til å spise så mye frukt tidligere, men jeg gleder meg like mye hver gang jeg danderer til en slik skål.

Nå har jeg blitt hektet på denne fruktblandingen, og det er mye annet man kan dandere til også. Også har jeg funnet ut at det smaker mye bedre når man kutter den opp, for eksempel sånn som dette. Det nye påskegodtet har dette blitt, også er det så mye sunnere enn et vanlig påskeegg. Men selv om det blir mye sunt, så har jeg dette svære påskeegget som er fylt opp med alt annet som ikke er sunt ved siden av.

Påsken er til for å kose seg, akkurat sånn som ellers i året. Nå håper jeg bare at jeg ikke blir fort lei av denne fruktskålen fremover. Hvis det skulle skje, da må nye kombinasjoner av fruktblanding testes ut.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *