EN RUMPE FREM FRA DEN GRØNNE SKOGEN

Categories Hverdag

Sol, varme og flotte dager, og sommeren fortsetter å vise seg fra sin beste side. Dagene er lyse fra morgen til kveld, og man skulle gjerne vært våken enda lenger når kvelden kommer til det tidspunktet hvor det er lurt å legge lokket på dagen.

Jeg merker det hver kveld, og føler ikke at jeg rekker det jeg har lyst til å gjøre når timene etter jobb kommer hvor jeg kan utfylle dem med akkurat det jeg vil. Noen dager legger jeg så smått en liten plan over noe jeg har lyst til å få gjennomført, men ender som oftest med at man gjør alt annet. Eller så og si ingenting fordi man blir litt utslitt av varmen.

Men sommer blir det uansett hvordan man legger den opp og hva man fyller den med. Jeg er klar for fine dager, og det skal sies at jeg er klar for litt ferie også. For nå er det knapp en uke igjen, og jeg kan ikke helt skjønne at det er en ferie som står for tur.

Men selv om ikke jeg har tatt ferie helt enda, så ser det ut som det er noen som har gjort det allerede. I kveld var jeg ute i hagen for å gjøre et eller annet småtteri som jeg følte for å gjøre, da jeg plutselig ble oppmerksom på en raslelyd som jeg bemerket meg med mine skarpe ører som fanget dette opp.

Ryggen ble vendt, og blikket tittet opp for å finne ut hvor lyden kom fra blant alle busker og trær. Jeg måtte skimte litt frem og tilbake, men så stakk det en rumpe frem fra den grønne skogen. En stjert som etter hvert tok en helomvending og nærmest stirret meg i blikket.

Og der sto den. Om det er en råbukk eller rågeit er jeg ikke riktig sikker på. Men at det var et rådyr som hadde forvillet seg i buskekrattet her det er det ikke tvil om. Og det er ikke første gang. For den siste tiden så har det vært en del av disse dyrene innom her, og jeg har til og med oppdaget at en av dem har gjort fra seg ute i hagen her.

Men om de fortsatt skal gå sine turer her gjennom sommeren så skal ikke det plage meg. Nå har jo fugleungene i fuglekassen min her i hagen forlatt redet sitt og er ute på nye eventyr, så da har det blitt ganske stille fra fugleskrikene deres. Så at alle disse rådyrene kommer innom er bare koselig.

2 kommentarer

2 thoughts on “EN RUMPE FREM FRA DEN GRØNNE SKOGEN

  1. Ååå! De er såå fine!! Både råbukkene og rågeitene, men jeg synes råbukken er flottest😍 Tror nok det der er et hunn-rådyr, ser slik ut, den er ikke så kraftig og “mangler” de karakteristiske og høye hornene. Men uansett, så koselig med besøk av sånne søte, ville dyr! Fantastiske bilder 👍😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *