ET HELT NYTT ANTREKK

Categories Hverdag

Så satt man her igjen, og atter en gang føler jeg at man svever for det meste i løpet av en søndag. Den mest stille dagen i uken, den dagen hvor man virkelig kan senke skuldrene og lade opp til den nye og spreke farten som venter rundt neste sving om bare kort tid.

Dager som denne skjer det ofte ganske så lite. Og når været er sånn som det er nå, med overskyet himmel og litt ubalanse der oppe, så kan timene ofte bli litt tunge. Det er ingen tvil om at dette været har mye å si på hvordan kroppen takler humørsvingningene, og da det var ganske dårlig vær her på fredagen så merket jeg fort at det ble tidlig kvelden da jeg var så sliten at jeg til og med endte med en dupp tidligere på dagen etter jobb.

Så mens jeg sitter her og håper på en knallstart på uken, med overkommelig temperatur, sol og fint vær, så kan jeg jo legge ved noe av det jeg fant på i helgen. For på helgemenyen sto det ingen planer, og jeg tok det vel mer eller mindre sånn som det kom.

Det har vært en fin og rolig helg, men i det ene sekundet så ble det kanskje litt for stille. Fant fort ut at det var noe som måtte gjøres, og en spontan tur til byen ble plottet inn på lørdagsplanen. Tiden går jo relativt sakte når kjedsomheten strekker til, og man kan si det ble fart på dagen da byen fikk et lite besøk.

Med en bytur som besto av ingen gjøremål på forhånd, så ble det likevel noen butikker som man måtte ta seg en liten runde i. Bare det å se på alt det spennende som finnes, og ikke minst alt det fine som er der ute – av både klær, duppeditter og annet fjas er noe for seg selv.

Ingen tvil var det at man nå fikk tiden til å gå, og den gikk kanskje litt for fort der og da. Plutselig tikket klokken så fort at senteret sto for tur til å stenge. Jeg kunne sikkert fint vært innom flere artige butikker og sett, men var likevel fornøyd med alt det jeg nå hadde fått rukket å være igjennom på den lille spontane runden man fikk.

Men før alt stengte så klarte man likevel å hamstre til seg noe, sånn litt ut av det blå. Og tomhendt hjem kom jeg altså ikke denne gangen. For med meg hjem hadde jeg disse tre kjolene som jeg fant hos h&m. Jeg har jo vært ute etter kjoler sånn sett, men syns det er vanskelig å finne noe jeg liker og samtidig som jeg får bruk for. Så nå håper jeg på masse fint vær i sommer sånn at jeg får brukt dem.

Og ikke nok med det – jeg fant meg også et helt nytt antrekk da jeg stakk snuten innom Vero moda også. Et antrekk var satt sammen av noen ansatte, og det var et så fint antrekk at jeg lot det få være med meg hjem. Noen ganger er jeg litt skeptisk til om klærne jeg kommer hjem med er meg, men har funnet ut at jeg nok må bli litt flinkere til å variere hva jeg går med, og at det tar tid før jeg blir vant til kombinasjonene.

Det er jo så mye fint å få tak i, av både det ene og det andre. Men ofte låser man seg fast på få og noen plagg som man skifter mellom, istedenfor flere kombinasjoner av flere klesplagg. Over halvparten av klesskapet mitt består nok av klær som ikke eller sjelden blir brukt.

2 kommentarer

2 thoughts on “ET HELT NYTT ANTREKK

  1. Herregud så mye fint! Du har en kjempefin og kul stil! Så deilig med noe nytt i skapet er det også 🙂 Syns du stråler og gløder samtidig, vakker 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *