ETTER EN DAG PÅ JOBB

Categories Mote og skjønnhet

Det går vel ikke omtrent en dag uten at jeg får rullet meg over et eller annet som jeg gjerne skulle hatt, eller som sårt havner på ønskelisten. Det er så mye fint. Og hvorfor skulle man gjerne hatt alt på en gang? Aller helst med en gang.

Med en litt sånn spontan bytur rett før leggetid i går kveld, så klarte jeg ikke å la være og gå forbi en av butikkene som har blitt en av mine favoritter. Kjeden Vero Moda er en av dem jeg også følger ute i de sosiale mediene, og de har så ufattelig mye fint.

En liten titt innom for å se om de hadde noen av de utrolig fine sommerkjolene som de nettopp hadde delt måtte jeg. Og vet du hva? Jeg kan innrømme med å si at jeg ble litt skuffet. Det er rart, men jeg har alltid vært sånn – eller at jeg har blitt mer bevist på det de siste årene.

Når jeg kommer over plagg som jeg liker, så syns jeg dem er så fine. Men med en gang jeg prøver dem på meg selv, da blir plutselig meningene noe helt annet. Det er visst en liten forskjell på plagg når man ser dem, kontra når man trer dem over seg. Og noen av de kjolene jeg syns var så fine, de var ikke helt sånn som jeg hadde sett for meg likevel.

Men uavhengig om meningene med klær eller ikke, jeg klarte og starte uken med en ny liten handel, blant annet denne joggedressen. Jeg måtte jo se hva annet dem hadde i butikken sin selv om jeg tok turen innom der for kjolenes del.

Jeg trasket vel rundt i hele butikken for å se på alt dem hadde, for å se om jeg kunne finne meg noen ekstra fine skatter å ta med hjem når jeg først var der. En del frem og tilbake, men jeg klarte ikke å gå forbi denne joggedressen.

Fargen på denne falt jeg en eller annen grunn for, og ikke minst så var stoffet utrolig deilig. Siden det ble spontan bytur rett før stengetid, så røsket jeg med meg dette settet i håp om at det passet. En rask sjekk om det passet fikk jeg unnagjort før det plutselig var kvelden.

Så kom tirsdagen. Det var ingen tvil om hva jeg skulle hoppe inn i da det var på tide å starte dagen. Denne joggedressen skulle jeg selvfølgelig gå med på jobb i dag. Og jeg angret ikke på valget. Nå er den testet ut. Og vet du hva? For et utrolig mykt sett å ha på seg, og jeg følte at den ikke så så veldig joggete ut, sånn som man kan se ut med jogge- og kosedresser.

Denne var rett og slett så behagelig, og kan like gjerne brukes til hverdags som til hjemmegående og slitne dager. Tror de hadde den i en annen farge også hvis jeg ikke husker feil. Så kanskje det er muligheter for at jeg må skaffe meg den også.

Mens morgendagen startet med et helt nytt og rent sett, så var det ikke sånn det så ut etter en dag på jobb. Litt flekker her og der. Og igjen, vet du hva? Jeg kan omtrent ikke huske sist jeg kom hjem helt ren. Det er ingen tvil om at man jobber med barn, og at det blir en del gris i en eller annen form. Om det så er sandkorn i baken eller matrester her og der. Kommer jeg hjem helt ren en dag så blir jeg nok overrasket.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *