FERIERE I EGEN BY

Categories Hverdag

Er det lov å si at man virkelig nyter disse dagene man har nå? Jeg prøver i hvert fall å gjøre det så godt det lar seg gjøre. For er det en ting som er sikkert, så er det at jeg setter stor pris på denne ferien.

Enda har det ikke dukket opp en eneste ferieplan, men jeg tar dagene som dem kommer. Litt skummelt er det å tenke på at de første to ukene allerede har forsvunnet, og jeg lurer fælt på hvor dem har blitt av. Jeg visste jo at dagene gikk fort, men de kunne jo sakket litt nå som det er ferie syns jeg. Vi må jo virkelig ha tid til å nyte fridagene.

Skal jeg være ærlig så savner jeg ikke akkurat hverdagen med å være på jobb. Ikke misforstå, for jeg virkelig elsker hverdagen min med de små rundt meg og de fantastiske lagspillerne jeg har til å heie på hverandre.

Men det er vel lov å lette litt på lokket å si at man trengte sammenhengende fri som varer en god del lenger. Heldig med ferien har jeg vært hittil også, med mye fint vær og strålende sol – hvis vi ser bort ifra helgen. Da var det en god del mer grått, men samtidig var det litt deilig det også.

Selv om jeg ikke har en eneste ferieplan i år, eller noen spesielle reiser, så er det godt å kunne feriere i egen by også. Jeg kan tenke meg at flere har tilbrakt flere timer og dager på stranden nå som det har vært så godt og varmt.

I fjor hadde jeg flere dager etter hverandre hvor jeg lå langflat og tittet opp på solen i sandkanten. Hadde noen runder i badevannet – både svømte og plasket rundt. I år derimot har jeg ikke hatt lyst eller behov for å kjenne på strandlivet hittil, og har heller hatt gleden av å kose meg i finværet på terrassen.

Alt i alt er jeg fornøyd med ferien min så langt. Jeg trenger ikke lange flyreiser, trampe over flere fjell eller tilbringe en eller flere dager langt ute på sjøen. Jeg har det godt sånn som jeg har det, sånn feriemessig. Og med alle solfylte dagene vi har hatt så har jeg ikke stort å klage på. Nyt ferien deres videre, dere som har gleden av å fylle dagene deres med akkurat det dere ønsker. Fortsatt god sommer!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *