MIN LILLE HULE

Categories Interiør

Ferie og sommerfri nytes fortsatt, og det fine været fortsetter å stråle, uten at jeg skal unngå å si noe høyt. Flere av disse dagene har blitt brukt til å slikke til seg sol, og jeg blir alltid litt ekstra glad på denne tiden av året når kroppsfargen er alt annet enn hvit.

I år har jeg også hamstret til meg litt smøring, sånn som skal beskytte meg for huden. For er det en ting jeg ikke vil gjennom, så er det å ha ildrød hud som er vond og sår, og som senere bare går i oppløsning. Tro meg, jeg har vært gjennom det før.

Med alle de rundene jeg har hatt ute i solen, hvor jeg i og for seg bare har ligget rett ut og langflat, så gikk jeg visst på en liten smell her i går. Det skal sies at jeg tilbrakte og koste meg masse med finværet som var, og rett og slett unnet meg solen som skinte.

Ulempen denne gangen var at jeg gikk på en liten smell. Heldigvis ikke så stor, men nok til at jeg fikk litt sår hud etter det fine møte med sommerværet og solen. Å bare ligge stille uten å gjøre noe, og nærmest duppe av litt en gang i blant, det har jeg gjort flere ganger denne sommeren.

Det var ikke før jeg kom meg inn senere på ettermiddagen, at jeg da oppdaget hvilken smell som hadde gått inn på meg. Selvfølgelig, akkurat denne dagen glemte jeg helt denne solkremen, den som skulle beskytte meg. Du kan jo si at fronten ble litt for rød, men nok til å unngå faresonen.

Solen har strålet godt i dag også, og varmen har vært tilstede. Men med ukens lille bommert så har jeg derfor unngått møte med flere soltimer i dag. I grunn har det i og for seg vært godt. Deilig med det lille avbrekket borte fra den store gule kulen høyt der oppe.

Og siden det ble som det ble, så har jeg derfor fått puslet og gjort litt ting for meg selv, inne. Dagens gjøremål, som ikke sto på dagens liste men som ble gjort likevel, det var å få litt orden på rommet mitt. Der bruker jeg mesteparten av mine timer gjennom dagen, og jeg trives ganske godt på de kvadratmeterne jeg eier.

Jeg blir bare mer og mer fornøyd med min lille hule, og jeg har omtrent “alt” jeg måtte trenge. Jeg koser meg kanskje litt fort godt her, og har det bra med orden og stilen jeg har bygget opp. Jeg føler fortsatt at jeg skulle hatt en del mer plass, men i dag ser det sånn her ut hos meg.

Moro er det å innrede sitt eget rom, og opp gjennom alle årene har jeg bestandig likt å rokere om for å få forandringer. Men nå blir det lite til det – fordi jeg rett og slett er fornøyd med sånn som jeg har det.

Jeg har også fått orden på fargekodene på rommet. Det går i veldig mye lyst, rett og slett fordi jeg vil at det skal virke stort og romslig. Jeg skulle gjerne ha byttet ut gulvet, til en lysegrå tone, eller noe i den duren. Men det kommer ikke til å skje så lenge jeg bor her. Enn så lenge er jeg fornøyd, og er glad for at jeg har det jeg har.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *