NÅ TRENGTE JEG NOE NYTT

Categories Hverdag

Jeg tror jeg har blitt bitt av basillen over å følge med på noe som i virkeligheten ikke er sant, men som er rent skuespill alt sammen. Her i helgen ble jeg plutselig litt rastløs og måtte ha et eller annet å henge fingrene i. Derfor tok jeg et rask lite søk, og så var det hele i gang.

Poenget er det at jeg fant meg en serie. Noe nytt å se på ettersom serien av En får væra som en er var over, noe som jeg hadde stor glede av den ene dagen i uken da den ble vist og jeg kunne humre og le litt, samtidig som de hadde gjort fine recover ut av Ole Ivars låter. Men nå trengte jeg noe nytt.

Et lite raskt søk, et kjapt klikk inn på noe jeg ikke hadde hørt eller sett på før, og så var basillen tatt et hardt grep. Det viste seg nemlig sånn at det var interessant og spennende fra første sekund, og den oppdiktede historien ville bare få meg til å se mer.

Så, nå er vi godt i gang med ukas siste ferieuke – tenk på det, og det har gått farlig fort. Disse dagene skal virkelig brukes godt, og i de siste dagene har det vært et lite nedrykk i sommerværet, så det har vært ypperlig å ha fulgt med på det jeg har fått sett.

Serien som har gravd seg under huden på meg har kanskje mange sett før, men jeg har ikke klart å rote meg bort i den før nå. Tittelen jeg snakker om er nemlig Younger, og om du ikke har sett litt eller hele av det enda så er den virkelig å anbefale. Jeg kunne godt sittet en hel dag og bare sett, og det har jeg forsåvidt nesten gjort de siste dagene også.

Men i dag kom endelig solen tilbake, og varmen får jeg vel kalle det. For solen har jo vist seg frem litt mens det har vært grått, litt kaldt og også regn innblandet. Det var rene lykken da jeg våknet i dag tidlig å så at solen skinte, og attpåtil at gradene hadde steget betraktelig. Det kom seg i hvert fall opp mot tredve grader igjen, og det var det bare å gripe fatt på.

Det første jeg gjorde da jeg sto opp i dag var og gjøre meg klar til å tilbringe dagen ute på terrassen. Solsengen ble dratt frem, og jeg rigget meg godt ute til foran den store solen som varmet ekstra godt igjen. La oss krysse fingrene for at det fortsetter sånn de siste dagene av ferien, og enda lenger.

Det var litt som å få energien tilbake igjen da alt ble mye mer lysere. Det er dette som er sommer, med de varme dagene hvor man har mulighet til å tilbringe tiden sin på en strand og i vannet, eller rett og slett bare sløve med solen over seg.

Jeg kan jo innrømme at jeg er fornøyd med årets sommerferie, selv om jeg ikke har gjort så mye ut av den. Litt har det jo skjedd, og ville jeg hatt den annerledes så hadde jeg jo gjort noe med det.

Disse ferieukene syns jeg også har gått fort, og skulle gjerne hatt litt ekstra om det hadde vært mulig. Men så vet jeg også med meg selv at det å komme tilbake til hverdagen igjen skal bli godt, og deilig å ha rutiner og gå etter. De siste dagene nå skal brukes til å lades opp til en ny hverdag, sånn at jeg blir skikkelig klar når alt skal gripes. Fortsatt god sommer!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *