OG DET FÅR VÆRE TRØSTEN

Categories Hverdag

Og før jeg rakk å tenke over den første ferieuken som plutselig var gått, så satt vi her og er nå godt i gang med uken nummer to av årets sommerferie. Hvor blir du av? Hvorfor raser du så fort fremover?

Uansett, inn i ferien gikk jeg inn med ikke en eneste plan for disse fridagene. Jeg hadde vel i grunn planer om å ta det litt sånn som det kom, å gjøre det jeg hadde lyst til, samt å slappe av og gjøre ingenting. Og det har jeg klart også.

Men brått ble det bestemt bare for et par dager siden at en liten ferietur over grensen skulle vi få til. Og allerede fem minutter etter at den kjente melodien av en klokkealarm ringte til morgen i dag, så var vi allerede ute av huset og på vei.

Sørover vendte snutene, på vei til den store fergen som skulle ta oss over fjorden mellom Sandefjord og Strømstad. Riktig nok en passe lang reise over vannet, som kjentes sakte ut til tider, men som gikk fort når vi da var fremme i havna på andre siden.

Så var det hele i gang. Kjøpesenteret Nordby fikk seg en liten runde, men lot være å traske rundt gjennom alle butikkene som var der. Vi var vel egentlig bare innom en butikk der, og det var Sport Shopen.

En stor og fin butikk hvor det er mye å se. For meg blir det litt for trangt når man skal gå rundt der inne, for stativer og varer står så veldig oppå hverandre. Men midt oppi alt det som for meg føltes ut som småkaos, så fant jeg meg ny regnbukse som jeg har vært ute etter, samt en shorts som jeg kan bruke til treningen. Har faktisk leitet etter det på nettet, men ikke tørt å bestille fordi jeg ikke har vært helt sikker på hva jeg skulle gå for. Men med en som nå kunne prøves, så fant jeg det jeg ønsket meg.

Videre på runden våres ble turen innom matbutikken der besøkt også. Alltid moro å gå rundt på steder og andre butikker man ikke er så ofte. Og når man besøker stedene i Sverige som man i og for seg tar turen innom et par ganger eller noe sånt i året, så er det mye mer spennende å gå rundt og titte.

Jeg kan jo si at jeg fant meg noen skatter, men ble ganske så skuffet over at jeg ikke fant det jeg egentlig skulle ha. Verken på noen av stedene jeg stakk snuten for en runde fant jeg den drikken jeg skulle ta med meg hjem. Kan jo si jeg ble en smule overdrevet skuffet. Og at jeg da byttet det ut med noen brett med fanta hjalp ikke stort sånn innerst inne. Men det fikk duge.

Jeg vil vel heller ikke si at det jeg fant for å drasse med meg hjemover ikke var av det sunneste jeg tok tak i. Men hemmeligheten er den at – en har lov å kose seg, og spesielt nå som det er ferie. Jeg dytter i meg veldig mye rart ellers i året, så hvorfor ikke bare hamstre mer “drit”. Og det får være trøsten på denne turen ettersom ingen av dem hadde det jeg hadde på svenskelisten min. Vi lever jo bare en gang også.

Så alt i alt ble det en fin tur over grensen. Det var heller ikke bare oss eller veldig få som hadde tenkt seg turen over til morgen i dag. Båten var nokså ganske så full, og på hjemveien hadde vi så flaks at vi bare kunne kjøre rett på.

Med andre ord var det godt å komme hjem i ettermiddag etter en åtte timers lang tur. Hamstringen min har jeg fått på plass, roen har senket seg og resten av kvelden kan jeg bruke på akkurat det jeg vil. Hadde vel egentlig en liten plan om å gjøre et eller annet, men la det gå. Håper dere har hatt en strålende sommerdag, og en fortsatt fin kveld ønskes dere alle.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *