FLOTT SOLOPPGANG UNDER FROKOSTEN

Categories Blogg

Årets første helg, en helg jeg nesten hadde glemt skulle komme. Tidligere i uken så jeg frem til et par fridager til å gjøre stort sett ingenting, samtidig som jeg funderte litt på hva jeg skulle fylle den med. Men her ble det en tidlig kveld i går. Hodet traff nemlig puta og jeg forsvant i drømmeland så tidlig som jeg ellers har gjort resten av uken.

Men plutselig kom det en lyd som vekket både hørselen og synet fra drømmene jeg var langt inni. Jeg lettet på blikket og fikk lyden til å forsvinne. Men å sove videre var ikke på tale. Tiden hadde ikke rukket å vise seks på viserne, og der satt jeg våken og klar for dagen.

For bare se på denne solen! Det er ikke hvilken som helst sol, og dette er ikke akkurat et syn jeg får se ofte. I hvert fall ikke ved vannet. Jeg var klar for en ny lørdag. Ikke en fridag hvor jeg hadde planer om å sove litt lenger og bruke dagen på ingenting. Men kvart over syv kjørte vi avgårde, ut på nye eventyr.

Og med en så fantastisk og magisk morgen som dette, så kan jeg ikke skjule at jeg ikke har vært avgårde. Jeg har med andre ord vært på en liten reise over havet. Seilt på bøljan blå med en flott soloppgang under frokosten. Oppholdt meg på en stor ferge med buffet.

Har du sett noe så godt? Fantastisk gode poteter, varme tomatbønner, bacon, speilegg, omelett, agurk og små, søte tjukke pannekakelapper. Det er sjelden jeg spise frokost, for mat tidlig om morgen er ikke helt meg. Men når man har så mye god mat hvor man kan servere seg selv – det er noe helt annet. Forsynte meg med to gode porsjoner for å si det sånn, og er i kveld fortsatt enda litt mett. Har heldigvis plass til en litt ekstra god middag for det.

Vi tok fergen som gikk halv ni – og skal jeg røpe meg så var det faktisk ikke bare oss som gikk for en harrytur i dag. Det var så å si helt fullt, og enda litt til. Og for å utnytte best mulig av reisene så ble det fylt helt opp med biler. Var rimelig trangt, og det er ikke særlig med rom å bevege seg når man skal ut og inn av bilene på Sandefjord-Strømstad sin ferge. Jeg skjønner at de skal utnytte ved å få med seg så mange over fjorden. Men er det egentlig så lurt å trykke inn så mange at det blir overfylt?

Uansett, godt var det å komme seg av og over grensen. Systembolaget fikk seg et lite besøk, og videre var det å reise til Nordbyen sitt kjøpesenter. Der var det heller ikke bare vi som tenkte å ta turen innom. Var en del mennesker, men syns heller ikke det var helt kaos.

Jeg kom meg heller ikke helt tomhendt hjem fra nabolandet, og røk på noen par smeller. Nå i kveld kjenner jeg at det er veldig godt at jeg ikke har en eneste plan. Vi kom heldigvis hjem, etter planen, og rakk å se herrekampen i Gjensidige Cupen, hvor Norge møtte Nederland og rullet ballen over dem. Alt i alt en veldig fin dag, og håper dere har hatt det samme.

3 kommentarer

3 thoughts on “FLOTT SOLOPPGANG UNDER FROKOSTEN

    1. Tusen takk! Er bare soloppgangen på det nye året som viste seg fra en av sine beste sider den morningen her hjemme i Norge. Men hadde ikke gjort noe hvis jeg hadde vørt utenlands i varmere strøk 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *