JEG SER IKKE SÅNN UT LENGER

Categories Hverdag

Med et nytt år i livet så hadde jeg trodd at et nytt lys skulle komme. Men det jeg ikke tenkte på var at vi er midt i mørketiden fortsatt, og vi har enda litt igjen å vente til det hele skal snu.

Selv om man for tiden ser mindre lyst på noe – kanskje det kan ha med mørket ute å gjøre, så er det viktig å smile litt for det. Og der, der er heldigvis jobben min en god nummer en. Tenke å ha så gode mennesker rundt seg, både store og små. Likevel finnes det en liten stein som kan få en liten bit til å se mørk ut.

Men jeg er ikke alene. Jeg håper ikke at jeg er alene om å være den som kan ha små og tunge stunder her i livet. Jeg vet at jeg ikke er alene, og vi har alle kjent på den følelsen av å bære en litt større ryggsekk en eller annen gang.

Nå sier jeg ikke at jeg bærer på en stor og mørk grå sky, som er med på å ødelegge meg. Jeg snakker bare om sånne enkelte perioder som vi alle kan ha, hvor vi skulle ønske at energien var litt mer på topp.

Selv skulle jeg tro at etter en liten smakebit av en ferie som vi nettopp har hatt, så skulle kreftene være sterkere tilbake. Ja, jeg henger fortsatt med og er oppegående. Men jeg skulle gjerne hatt det lille ekstra for å la smilet gå helt rundt – om ikke mer.

Kanskje kjenner noen seg igjen i følelsen jeg prøver å beskrive litt. Dagene går med andre ord litt for fort, og det er ikke alltid en rekker å tenke gjennom det som enten er eller skjer foran seg. Jeg klarer i hvert fall ikke alltid å “planlegge” dagene, og andre ganger blir det heller ikke helt sånn som jeg hadde tenkt.

Livet består av aldeles mange kategorier, og nå har jeg også funnet ut at jeg ser ikke sånn ut lenger sånn som jeg så ut i går. Og dagen før der, og dager før der igjen. Et av livets undertemaer er endret – men hvem er det, og hva har egentlig skjedd?

Nå sitter du kanskje der med nysgjerrigheten fremme. Undrer deg frem og tilbake på tankene som vekker livet ditt enda mer og kanskje går i berg-og-dalbane. Men fortvil ikke – du skal få lov til å gruble litt til, og når tiden er inne vil det kanskje dukke opp et svar.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *