FORTELL MEG HVEM SOM LIKER DET

Categories Hverdag

Midt i uken allerede, og igjen så teller man ned alle timene det er igjen til helg. Er litt rart det der hvor mye man gleder seg til ukas fridager. Hverdagen går fort, men det gjør helgene også. Jeg er vel ikke den eneste som har den samme oppfatningen, og jeg føler det bare finnes mandager og fredager.

Godt man har noe å glede seg til, og at det ikke bestandig trenger å være så stort det man ser frem til. Men da jeg våknet i dag tidlig så gikk det så fort etter at alarmen hadde ringt, og plutselig sto jeg ute.

De digitale tallene hadde så vidt rukket å passere seks på morgen i dag, og der sto jeg full utrustet med både utebukse, jakken, vinterskoene, luen og et par gode votter som skulle holde meg varm. Og før jeg visste ordet av det så var man allerede i gang med å måke nattens lille fangst.

Eller så lite var det ikke akkurat, for gjennom mørkets timer hadde det rukket å falle en god del nedbør av feil kjemi. Du kan jo si at jeg ikke ble spesielt glad da jeg så all den hvite snøen som hadde lagt seg sånn på morgenkvisten. Og det er ikke første gangen jeg har vært fullt utrustet og vært ute i full gang med måkeskuffa i det alle andre er på vei til å våkne.

Men siden jeg er såpass tidlig oppe og har god tid før jeg reiser av sted på jobb om morgen, så er det jo litt deilig med en sånn økt for å få tiden til å gå til litt andre ting også. Og ikke minst at man får gjort noe fornuftig. Også er det jo litt moro – hvis man har stått opp på riktig bein og har ellers et godt humør på det. Enn så lenge har det bare vært positivt. Men hvis det kommer mer snø enn det er nå så tror jeg nok at jeg kommer til å bli litt mer skeptisk og få en liten vinterdepresjon.

Med tiden inne og med et sånt føre vi har fått i løpet av natten, så måtte jeg tråkke dobbelt så tidlig i dag da jeg reiste til jobb. Jeg visste jo ikke hvor langt brøytemannskapet hadde rukket å komme på ruten sin i løpet av natten, og det verste jeg vet er å komme for sent til jobb. Heldigvis har jeg ikke havnet i den situasjonen før, siden jeg alltid heller har vært litt for tidlig ute enn for sent.

Og godt var det at jeg satt av ekstra tid, for det var ikke alle stedene det var like godt å sykle. Til nå har jeg vært ganske heldig med vinteren, da det har vært så mye bart og lite snø som det har vært, at det har vært muligheter for å sykle. Og jeg er jo litt sta også, så jeg dro den frem i dag også, i håp om at jeg skulle komme meg fint fremover.

Men det var ikke over alt brøytemannskapet hadde rukket å brøyte i morgentimene, så da var det godt at jeg satt av litt ekstra tid akkurat i dag. Heldigvis havnet jeg bak en brøytebil den siste halvveien frem til jobb, men det ble igjen tungt å tråkke seg fremover på hjemveien i dag da det hadde kommet enda mer snø.

Er det lov å si at man gleder seg til mildere vær og at snøen forsvinner? Jeg syns vi hadde det så fint med akkurat den lille snøen som var. Jeg syns snøen er fin å se på og at det er en stor glede for barnesjeler. Men utenom det så er snøen noe av det verste jeg vet. I tillegg kan jeg rulle meg rundt i snøen med mange glade barn, og det gir meg glede. Men absolutt alt utenom det så er den en stor plage, syns nå jeg. Fortell meg hvem som liker det, for jeg er ikke en av dem.

Vi har en god del snø for mye nå, og nå ser jeg mest frem til at den forsvinner. Jeg vil se svarte og grå veier igjen, og et fint og grønt landskap. Nå går jeg bare rundt og gleder meg til våren og varmere dager, og til jeg kan legge bort ullen og de tjukke genserne.

2 kommentarer

2 thoughts on “FORTELL MEG HVEM SOM LIKER DET

  1. Enig! Jeg liker godt å måke snø, jeg også, og syns vinteren er vakker på mange måter. Men oi det er godt når våren kommer, sola begynner å varme og snøen rydder seg selv bort, så og si. Kjempefin blogg forresten. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *