FUGLELIV AV ET MÅKESPETAKKEL

Categories Hverdag

Med en hoppetass av en padde som var på besøk her for to små dager tilbake, så har tiden fra da til nå gått ufattelig fort. Det kjenner i hvert fall sånn ut, og fortere skal det gå når vi nå har alle disse måkene og andre fuglene flyvende over oss.

Det sies jo at med et fugleliv av et måkespetakkel, da er sommeren virkelig her. Og når det har vært opphold og lite med nedbør her så har dem klart å vise liv i luften. Så nå håper jeg varmen kan komme enda mer og solen stråle for fullt, for jeg vil nå ha ekstra fin sommer resten av ferien min.

Men tilbake til disse fugleartene som er med på å lage sommerliv her i byen. Formiddagen startet med å kunne nyte litt ekstra sol som varmet. Jeg hadde planer om å tilbringe store deler av denne dagen på terrassen, i solsengen og bare slappe av. Sånn ble det ikke.

Rundt fløy det flere måker frem og tilbake på takene, og rundt omkring i luften. I sidesynet var det spennende å følge med på hva dem egentlig gjorde, eller hvordan dem fløy rundt. Men etter alt for kort tid som jeg hadde planlagt, så gikk det rett i vasken.

Over meg kom det nemlig noen rare skyer. Sånne svære klatter som skulle skygge for solen i ny og ne, og dermed ble det ikke like behagelig å tilbringe tiden man hadde tenkt til å ligge ute lenger. Det var fint vær og sånt, men litt for kaldt med alle skyene tilstede.

Jeg tittet opp mot alle trærne, og de sto ikke lenger helt stille, og vinden tok et lite tak i dem. Hvis jeg la øret ekstra skarpt til så kunne jeg også høre en lyd av uvær langt, langt borte. Hadde det vært opp til meg skulle jeg hatt dette uværet rett over meg, men det kom ikke på besøk i dag.

Mens dette været har vært litt sånn frem og tilbake, så har det ikke akkurat skremt de svære måkene bort av den grunnen. Noe av det første man hører når man står opp er måkene. Og noe av det aller siste man hører før man legge seg for kvelden er måkene. Så at dem er så mye rundt her i byen er kanskje ikke så rart.

Klage kan man i hvert fall ikke gjøre, og det gjelder å lage seg en fin dag ut ifra sånn som det er rundt oss. Det er kanskje ikke alltid like lett, verken for deg eller for meg. Men i dag har vært en sånn dag som har vært fin for det, og så håper man på en enda finere morgendag.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *