FUGLELIVET ER VIRKELIG VAKKERT

Categories Hverdag

Naturens liv og bevegelser. Heksejakt og dans på roser. Den siste uken har jeg blitt ekstra oppmerksom på hvor fine morgener vi egentlig har fått, og hvor heldig vi er med våren med tanke på hvor fantastisk den kan være.

For å si det sånn – jeg savner absolutt ikke vinteren. Mørke dager og kalde føtter. Nå er det bare å glede seg og håpe på mange fine og flotte tider, for jeg er absolutt klar for å ta i mot alt det fine vi har i vente.

Jeg føler at det ikke er bare meg som våkner til liv når lyset trer mer frem. Det er ikke bare jeg som kjenner på at humøret blir enda bedre av lys og varme. Gleden er derfor stor når man både hører og ser skogens liv i trærne og byen våkner mer til liv.

Og i dag har jeg lyttet ekstra godt etter. Har hørt på alle tonene av fuglene som bor rundt her, og som flyr frem og tilbake i tretoppene for å vise hvor glade de er også. Fuglelivet er virkelig vakkert! Og for noen fine visesangere de kan være, om man bare hører ekstra godt etter.

Jeg lusket meg ut blant trær og busker på formiddagen i dag. Jaktet på disse småfuglene som virkelig fascinerer når man først kommer innpå dem på nær hånd. Et øyeblikk er fjærene, fargene og fasongene deres ekstra interessante når man får studert dem nøye. Og ikke minst er dem utrolig fine.

Det er en del blåmeis og kjøttmeis som lever livene sine rundt her, og jammen har en av dem oppdaget fuglekassen min som fortsatt henger oppetter husveggen i år også. Nå er jeg bare spent på om det blir fuglekor i kassen om en måneds tid eller to, sånn som det har vært de siste somrene.

1 kommentar

1 thought on “FUGLELIVET ER VIRKELIG VAKKERT

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *